Gemeente Leeuwarden

busstaking

Baanbrekersbeurs Leeuwarden blijft bereikbaar ondanks busstaking

Bron: Gemeente Leeuwarden (20-05-2008)

De organisatoren van de Baanbrekersbeurs in het WTC EXPO in Leeuwarden hebben taxibusjes ingehuurd om vanuit heel Friesland werkzoekenden naar de Baanbrekersbeurs in Leeuwarden te vervoeren. Werkzoekenden die getroffen zijn door de busstaking op woensdag 21 mei en op donderdag 22 mei kunnen het centrale aanmeldingsnummer 0512- 518000 bellen om zich aan te melden voor een van de 5 taxibusjes die vanuit heel Friesland naar de Baanbrekersbeurs in Leeuwarden rijden.

Het vervoer met de taxibusjes en de toegang tot de Baanbrekersbeurs is voor de bezoekers GRATIS.

De inzet van gratis taxibusjes is een initiatief van wethouder Marco Florijn van Werk en Inkomen van de gemeente Leeuwarden. "Werkzoekenden mogen niet het slachtoffer worden van een CAO conflict waar zij niets mee te maken hebben", aldus wethouder Florijn.

De busjes van Taxi Wolters zijn herkenbaar aan grote stickers van de Baanbrekersbeurs.

Zo'n honderd bedrijven in Friesland bieden in het Leeuwarder WTC Expo op 21 en 22 mei a.s. ruim 700 regionale vacatures aan op de eerste Baanbrekers Beurs in Friesland. Deze beurs vindt plaats in het WTC Expo in Leeuwarden. Naast de regionale vacatures van bedrijven die in Friesland gevestigd zijn, is het Ministerie van Defensie goed voor ruim 8000 landelijke vacatures. Het gaat om banen in tal van sectoren en op alle opleidingsniveaus. Van productiemedewerkers en schoonmakers tot hoogopgeleide ICT-ers, projectmanagers en technici. Het is de bedoeling dat de vacatures tijdens beide beursdagen ook daadwerkelijk vervuld worden.

Bijna 12.000 werkzoekenden in de provincie Friesland, die staan ingeschreven bij het CWI, hebben een uitnodigingsbrief voor de Baanbrekers Beurs ontvangen. Maar ook schoolverlaters, afgestudeerden, mensen die een andere baan zoeken of die er over denken om een eigen bedrijf te starten, zijn van harte welkom om 'zaken te doen' op de Baanbrekers Beurs. Zij worden via een intensieve mediacampagne uitgenodigd om de beurs te bezoeken.