ATX stelt .car-initiatief voor veilig surfen in voertuigen voor

20/05/2008 05:46

PR Newswire

DALLAS-FORT WORTH, Texas, May 20 /PRNewswire/ --

- Telematicaleverancier vraagt Connected Vehicle Trade Association om een coalitie op te zetten om het maken van apparatuur voor surfen in auto's te bevorderen.

De ATX Group, de grootste onafhankelijke leverancier van telematicadiensten aan de auto-industrie in de wereld, heeft vandaag, samen met de Connected Vehicle Trade Association (CVTA), een initiatief aangekondigd om een internationale werkgroep op te zetten voor onderzoek naar een veilige methode voor het gebruik van het internet via ingebouwde en draagbare apparaten in voertuigen.

ATX, voorzitter van de werkgroep, en de CVTA gaan onmiddellijk autofabrikanten en geïnteresseerden in de waardeketen van de auto-elektronica uitnodigen om deel te nemen aan een open discussie en een proces voor het opstellen van de eisen voor websurfen in voertuigen. Een forum over het onderwerp voor de industrie komt tijdens een bijeenkomst van de industrie in Detroit van 20 tot 22 oktober in Detroit.

ATX stelt ook voor een algemeen domein op te zetten - dot.car (.car), soortgelijk aan dot.com (.com) - dat de mogelijkheid moet bieden voor het maken van websites specifiek gericht op de uitdaging van het opstellen van de eisen voor veiligheid en de consumenten voor websurfen in een voertuig.

"Het web is zo'n dagelijks onderdeel van ons leven geworden, dat het onvermijdelijk is dat het alomtegenwoordig zal worden in voertuigen en dat vereist dat de industrie het eens wordt over specifieke formaten die de traditionele websurfervaring aanpast aan de rijervaring", zegt ATX president en algemeen directeur Steve Millstein. "Dit voorstel is net zoiets als de aanpassing die nodig was om een interface te ontwikkelen tussen de smartphone en het web. Websurfen in de auto creëert een unieke omgeving met unieke karakteristieken."

"ATX is een gewaardeerd lid van de CVTA en wij ondersteunen de innovatieve leiding die zij geven aan dit initiatief", voegde Scott McCormick, president van de CVTA (www.connectedvehicle.org) daaraan toe. "De inhoud van het internet begint de voertuigomgeving binnen te dringen en wij moeten alle belanghebbenden samenbrengen om veilige manieren te vinden voor het ophalen, bekijken en de wisselwerking van en met deze inhoud. Dit is een belangrijk onderwerp, op het juiste moment gelanceerd, dat - naar wij hopen - wereldwijde interesse zal wekken bij een groot aantal industrieën die daarbij betrokken zijn."

Naast de inhoud van het web wordt ook gedacht aan de mogelijkheid dat dot.car-websites ook op telematica gerichte, realtime data zullen kunnen gebruiken. Denk daarbij aan de prestaties van de auto en diagnosedata voor onderhoud plus informatie over de locatie van het voertuig. Er wordt ook voorgesteld een telematica-firewall-proces op te zetten, speciaal ontwikkeld om te zorgen voor de volledige bescherming van het voertuig tegen inhoud die draadloos naar de browser in het voertuig wordt overgebracht tijdens de hele levenscyclus van de auto.

Zoals nu voorzien zullen de eerste gebruikers autofabrikanten en hun technologie- en communicatiepartners -leveranciers zijn. Deze groep moet de eisen formuleren voor de verwachte gebruikerservaring. De primaire visie van het dot.car-domein is om automobilisten de mogelijkheid te geven over het World Wide Web te surfen en op maat gemaakt websurfen te bieden. Makers van auto's kunnen van het proces profiteren door:


-- Te zorgen voor flexibiliteit om de ingebouwde
gebruikersinterface aan te passen aan de levenscyclus van het voertuig;

-- Het aanzienlijk verminderen van de tijd waarop dit op de markt gebracht wordt, in vergelijking met het huidige proces voor ontwerpen van ingebouwde software;

-- Het scheppen van de mogelijkheid om dit op maat te maken, afhankelijk van automodel, land en automobilist;

-- De gebruiker eenvoudige toegang te geven tot inhoud en updates;

-- Het voldoen aan de verwachtingen van de klant voor het websurfen en tegelijkertijd een veilige en makkelijk
rijervaring te houden.

Wij moedigen iedereen die graag aan de eerste discussies wil deelnemen of aankondigingen over het forum in oktober wil ontvangen aan om hun contactinformatie te sturen aan de CVTA op het adres
sjm@connectedvehicle.org.

OVER ATX: De ATX Group heeft vestigingen in Dallas-Fort Worth, Texas en in Düsseldorf, Duitsland en is de grootste leverancier van op maat gemaakte telematicadiensten aan de autoindustrie. Het bedrijf is actief zowel in Noord-Amerika als in Europa. De telematicadiensten van ATX zijn gemaakt om meer veiligheid, beveiliging en rijgemak te leveren aan autobezitters. Deze diensten omvatten onder meer noodhulp en hulp bij pech op een specifieke plaats, automatische melding van botsingen, het terugvinden van gestolen auto's, op afstand diagnoses stellen en realtime verkeers- en navigatie-informatie. ATX maakt ook telematicadiensten op maat om automobielfabrikanten en hun verbonden dealers te helpen om telematicadata te gebruiken om kosten te verlagen, betere service te bieden voor auto's en de relaties met de klant beter te beheren. De diensten van ATX worden aan eigenaars van voertuigen aangeboden via de merknamen van zijn klanten: BMW, PSA Peugeot Citroën, Mercedes-Benz, Maybach en Rolls-Royce Motor Cars. Meer informatie is te vinden op www.atxg.com.

Website: http://www.atxg.com

Gary Wallace, VP, bedrijfsrelaties, +1-800-511-5891, +1-972-753-6230, gwallace@atxg.com






-