CPM ondersteunt Ziggo bij introductie nieuwe merknaam


Diemen, 20080520 -- Kabelbedrijven Casema, Multikabel en @Home zijn per 16 mei 2008 samen verder gegaan onder de nieuwe merknaam Ziggo. Een van de gevolgen hiervan is, dat alle promotie- en informatiematerialen bij de verkooppunten binnen zeer korte termijn moeten worden aangepast naar de nieuwe naam. Ook alle relevante partners moeten geïnformeerd worden over de naamswijziging. Ziggo heeft voor deze grote operatie CPM als partner gekozen.

1.500 verkooppunten binnen 2 dagen
In week 21 staat de grote introductie van de nieuwe merknaam Ziggo gepland. Voor die tijd moeten alle promotie- en POS materialen en producten bij alle verkooppunten in Nederland aangepast zijn aan de nieuwe naam. CPM gaat in 2 dagen bij alle 1.500 verkooppunten nieuwe POS materialen plaatsen, de oude materialen verwijderen en de oude producten (de digitale TV, internet en telefoniepakketten) omruilen voor nieuwe. Tevens worden de partners voorzien van relevante informatie over de naamswijziging.

Kennis, contacten en trackrecord
Ziggo heeft CPM als partner gekozen op basis van het succesvolle trackrecord van CPM, de kennis van, en contacten binnen de CE (Consumer Electronics) markt en de capaciteit om binnen zo'n kort tijdsbestek alle relevante verkooppartners van Ziggo te informeren over het nieuwe merk en te faciliteren in de verkoop van het nieuwe merk.

CPM is gewend om operaties in deze branche en van deze omvang in korte tijd uit te voeren. De toegevoegde waarde van CPM ligt in het kunnen meedenken en vooruitkijken in een complex proces als dit. Een ervaren projectmanagementteam en een geolied team van fieldmedewerkers zorgen ervoor dat er snel geschakeld kan worden en dat het project goed en met een efficiënte cost per call wordt uitgevoerd.

CE@CPM
CPM werkt sinds 2007 onder de naam CE@CPM in samenwerking met TeamHaven voor grote internationale klanten in de CE en IT branche (o.a. Nokia, Philips, Canon, Sony en UPC). In het CE en IT kanaal staan de fieldmarketeers en medewerkers van het Contact Center dagelijks in direct contact met klanten: er worden nieuwe klanten geworven, schappen onderhouden, acties inverkocht, producten gesampled en gedemonstreerd. CPM ziet als geen ander de fase waarin het CE kanaal zich bevindt en hoe effectief en efficiënt kan worden ingespeeld op veranderingen en ontwikkelingen. Hierdoor wordt het winnen van marktaandeel, verhogen van omzet en marges en het creëren van een verdedigbaar concurrentievoordeel in de winkel en in het schap een stuk eenvoudiger.



Over CPM Nederland
CPM Nederland is de nummer één in ons land (en in Europa) op het gebied van fieldmarketing. Ons Contact Center behoort tot de toptien van Europa. Onze werkzaamheden zijn uiteindelijk allemaal te vangen onder één noemer: Effective Customer Contact, Powered by People. CPM is gespecialiseerd in het werven van klanten en het managen van klantcontacten via face-to-face contact, internet en de telefoon. Wij zetten deze kanalen geïntegreerd of apart in, en dragen op deze manier bij aan de ontwikkeling van de verkopen en de groei van de merken van onze klanten. Onze dienstverlening bestaat uit zeven onderdelen, die ook geïntegreerd kunnen worden ingezet: Merchandising, Sales, Auditing, Contact Center, Brand Experience, Demonstratie & Promotie, Consultancy.

Wij mogen bedrijven als Philips, KPN, Heineken, MARS, Procter & Gamble, Dow Chemical Company en Unilever en tot onze klantenkring rekenen. Als dochter van CPM International maakt CPM Nederland deel uit van een internationale fieldmarketing- en communicatie center onderneming met vestigingen in 20 Europese landen. CPM is marktleider in Europa. Wij maken deel uit van de DAS-groep, die op haar beurt weer deel uit maakt van de beursgenoteerde Omnicom-groep, de grootste reclamegroep ter wereld.

Concrete voorbeelden van de dienstverlening van CPM zijn: overname van (een deel van de) buitendienst, merchandising activiteiten, schappen ombouwen, verzorging van winkeldemonstraties en promoties bij een productintroductie, telefoon account management en in/outbound customer services.





Ingezonden persbericht