Ingezonden persbericht


Rackspace zet zijn klantenservice Fanatical Support kracht bij met harde beloftes

Fanatical Support Promise: nieuw service-initiatief van Rackspace

Amsterdam, 20 mei 2008 - Rackspace introduceert de Fanatical Support Promise. Vanuit deze Promise doet managed hosting-specialist Rackspace vijf concrete beloftes op het gebied van klantenservice. Wanneer Rackspace niet voldoet aan een belofte uit de Fanatical Support Promise, kan de klant rekenen op directe actie. Bovendien kunnen klanten hun contract opzeggen op het moment dat niet aan de beloftes wordt voldaan. Rackspace heeft echter het volledige vertrouwen in zijn service dat het niet zover zal komen. Met de Fanatical Support Promise zet Rackspace zijn klantenserviceaanpak Fanatical Support kracht bij. Hiermee onderscheidt het bedrijf zich van concurrenten die wel beloftes doen, maar hier niets tegenover stellen.

De Fanatical Support Promise bestaat uit vijf beloftes. De eerste is reactievermogen. Een supportteam staat 24x7 klaar voor Rackspace-klanten en urgente verzoeken krijgen voorrang. In de tweede plaats neemt Rackspace de volledige verantwoordelijkheid over een gehoste Rackspace-infrastructuur, en zijn Rackspace-medewerkers bevoegd om namens de klant beslissingen te nemen en op basis daarvan activiteiten op te starten. Daarnaast is vindingrijkheid een speerpunt in de ultieme klantenservice van Rackspace. Het bedrijf biedt creatieve en praktische oplossingen die perfect passen bij de hostingbehoeftes van de klant. Het vierde aandachtspunt is expertise. De experts van Rackspace weten hoe ze problemen moeten identificeren om vervolgens de juiste oplossingen te bieden. De laatste belofte is transparantie. Medewerkers luisteren goed naar klantbehoeftes en bieden direct en persoonlijk advies. Bovendien communiceren ze niet op basis van standaardscripts en gaan ze moeilijke vragen niet uit de weg.

"Veel hostingproviders richten zich alleen op de technologie. Wij richten ons op zowel servers als service. Wij hebben een 'fanatical' aanpak voor het leveren van service, want wij begrijpen hoe belangrijk goede hosting is voor de business van onze klanten. Leveranciers van managed hosting-diensten beloven van alles aan de klant. Als puntje bij paaltje komt, stellen ze echter niets tegenover hun eventuele missers. Wij onderscheiden ons juist op de markt door wel die service te leveren", zegt Anthony Carter, Country Manager Benelux van Rackspace.

Douglas Loewe, Managing Director van Rackspace EMEA: "Tevreden klanten en klantloyaliteit zijn voor ons de belangrijkste criteria voor bedrijfssucces. De Rackspace Fanatical Support Promise is onze manier om klanten te laten zien dat we ons volledig inzetten om hun business te ondersteunen. Daarbij benadrukken we zo dat we eerlijk zijn en service-uitdagingen altijd op de meest effectieve en professionele manier oplossen. In deze sector worden klanten meestal aan hun contract gehouden. We zijn echter dusdanig overtuigd van onze service, dat we klanten de mogelijkheid bieden hun contract vroegtijdig te beëindigen wanneer we onze servicebeloftes niet waarmaken. Maar we weten zeker dat het zover niet komt."

Meer informatie over de Fanatical Support Promise is te vinden op www.rackspace.nl/promise.

Over Rackspace Hosting

Rackspace Hosting levert gehoste zakelijke IT-services en -systemen aan organisaties van elke omvang. Klanten kiezen voor Rackspace vanwege de specialisatie en expertise in hosting en de Fanatical Support-aanpak. Door de uitgebreide kennis van Rackspace over best practices profiteren klanten van oplossingen met een hogere kwaliteit, lagere kosten en betere prestaties. Doordat Rackspace het onderhoud en beheer van IT-systemen op zich neemt, kunnen klanten zich richten op hun onderscheidende kernactiviteiten. Het portfolio van Rackspace omvat oplossingen op het vlak van managed hosting (www.rackspace.com), gehoste e-mailoplossingen (www.mailtrust.com), en cloud hosting (www.mosso.com). Voor meer informatie over Rackspace Hosting: www.rackspace.nl, 00800 889900 33

Rackspace Benelux BV
Anthony Carter
Tel.: 020 75 33 222
E-mail: anthony.carter@rackspace.nl

Lammers van Toorenburg Benelux PR
Gijs van Beek / Hilde van Dijk
Tel.: 030 65 65 070
E-mail: rackspace@lvtpr.nl