Time : 15:38:53
Date : 20 May 2008
Sender Name: Emakina
Keytrade Bank werft 700 nieuwe cliënten dankzij Emakina
BRUSSEL, 20 MEI 2008 - Dankzij de campagne "members get members",
gebracht in samenwerking met het agentschap Emakina, heeft Keytrade
Bank (een filiaal van het Landbouwkrediet) in de laatste vier weken
meer dan 700 nieuwe cliënten binnengehaald. Een actie die nog tot 27
mei voortgezet wordt, en waarvan elke Keytrade Bank-cliënt genieten
kan.
Het principe van deze campagne is gebaseerd op mond-aan-mond reclame:
bent u cliënt van Keytrade Bank, dan kan u uw vrienden per e-mail
uitnodigen om een rekening te openen bij deze bankinstelling. Voor
elke internaut waarvan u peter bent en die cliënt wordt, krijgt u een
premie van 20 euro. Hoe meer nieuwe cliënten u aandraagt bij Keytrade
Bank, hoe groter uw winst. Uw vriend krijgt op zijn beurt dezelfde
som op zijn nieuwe rekening.
Sinds de start van de campagne hebben 1.650 cliënten van Keytrade
Bank al meer dan 6.500 mensen uitgenodigd om een rekening te openen.
Na vier weken campagne hebben 700 nieuwe cliënten zich aangesloten
bij Keytrade Bank, wat een conversiegehalte is van 10% en aantoont
hoe efficiënt het mechanisme is dat Emakina uitgewerkt had. Zonder
dat enig traditioneel medium (tv, radio, pers...) gebruikt werd om
de actie te promoten en dit resultaat te behalen.
"Eens te meer toont Keytrade Bank aan dat het in staat is om het
potentieel van het internet te benutten om nieuwe gebruikers te
lokken, onderlijnt Thibault de Barsy, Directeur Sales en Marketing
bij Keytrade Bank. Door de internauten de tools te geven om hun
vrienden uit te nodigen, maakten wij samen met Emakina van de eerste
grote "members get members" campagne in de banksector in België een
groot succes."
Wenst u meer info?
OIivier De Doncker
Communication Manager Emakina
Tel. : +32 (0)2 400.40.21
GSM : +32 (0)473 96.93.37
E-mail : odo@emakina.com
Thibault de Barsy
Sales & Marketing Director Keytrade Bank
Tel : +32 475 30 75 59.
E-mail: thibault.de.barsy@keytradebank.com
Over Emakina
Het in 2001 opgerichte Emakina is het belangrijkste onafhankelijk
interactief agentschap in België. Emakina biedt haar diensten op vlak
van consulting, creatie, ontwerp en technologie aan tal van nationale
en internationale klanten aan waaronder Fortis, Proximus, D'Ieteren,
Electrabel, Total, Brussels Airlines en Wrangler. Sinds 7 juli 2006
is Emakina een beursgenoteerd bedrijf op Alternext, het segment van
Euronext voorbehouden aan KMO met sterke groei (mnemo: ALEMK).
Over Keytrade Bank
Keytrade Bank biedt een integraal pakket online bank- en
beursdiensten. Via één en hetzelfde platform biedt Keytrade Bank
makelaarsdiensten aan "discount" prijzen aan, spaarproducten, en ook
bankdiensten met lage kosten.
Online makelaarsdiensten: Keytrade Bank geeft momenteel toegang tot
de Amerikaanse beurzen (NYSE, NASDAQ, AMEX, OTC-BB), tot Euronext
(Parijs, Brussel en Amsterdam) en tot de markten van Frankfurt,
Milaan, Zurich, Madrid en Londen. Via Keytrade Bank, een platform
voor vele producten en vele markten, kan men investeren in aandelen,
sicavs, warrants, opties (Euronext en US) en obligaties van de
primaire en secundaire markt. Via het platform Keytrade Pro, krijgt
men rechtstreeks toegang tot Forex, Futures en Contract for
Difference (CFD's), markten die voorheen enkel toegankelijk waren
voor professionele beleggers.
Online bankdiensten: Keytrade Bank biedt een totaalpakket
bankdiensten aan: zichtrekeningen, spaarrekeningen met hoog
rendement, termijnrekeningen, debetkaarten (MisterCash - Bancontact -
Maestro) en kredietkaarten (Visa en AmericanExpress). Keytrade Bank
wil via haar beveiligde site www.keytradebank particuliere en
institutionele beleggers de mogelijkheid bieden om zelf hun bank- en
beursverrichtingen te beheren vanop gelijk welke internetverbinding,
waar ook ter wereld.
"Keytrade Bank maakt deel uit van de groep Landbouwkrediet/Groupe
Crédit Agricole, één van de belangrijkste bankgroepen in Europa.