Ingezonden persbericht


Fortis wint Marketing Success Award tijdens Marketing Innovation Summit 2008 van Unica

Bankverzekeraar krijgt onderscheiding voor innovatief gebruik van marketingtechnologie

Amsterdam, 22 mei 2008 Bankverzekeraar Fortis is door softwareleverancier Unica (Nasdaq: UNCA) onderscheiden met de Marketing Success Award. Fortis heeft de prijs ontvangen tijdens de Marketing Innovation Summit 2008: de jaarlijks georganiseerde wereldwijde klantenconferentie van Unica. Fortis presenteerde zijn succesverhaal over de inzet van de Enterprise Marketing Management-sofware van Unica aan de circa 700 bezoekers, onder wie topmarketeers uit een groot aantal verschillende landen. Zij kozen voor Fortis uit verschillende Europese en Amerikaanse finalisten. Fortis kreeg de prijs voor zijn innovatieve gebruik van de Unica-technologie en de daarmee behaalde resultaten.

De Marketing Innovation Summit biedt tal van mogelijkheden om met een groot aantal marketeers te netwerken en uitstekende presentaties bij te wonen. Het winnen van de Marketing Success Award is daarnaast een echte eer en een erkenning van het prima werk van onze marketinggroep , zegt Karel Dhont van Fortis. Fortis is actief in meer dan vijftig landen. Om te blijven groeien in een zeer competitieve markt, hebben we gekozen voor de implementatie van Affinium Campaign en Affinium Plan van Unica. Deze oplossingen verbeteren ons totale marketingproces. De marketingkosten zijn gedaald, de verkoopresultaten verbeterd en de omzet is aanzienlijk gegroeid.

De finalisten voor de onderscheiding waren gekozen door een onafhankelijk panel van deskundigen. In het panel hadden onder meer Suresh Vittal van Forrester Research, Carol Meyers van LogMeln en Ginger Conlon van 1to1 Magazine zitting. De deelnemers kozen Fortis uit een record aantal deelnemers dit jaar.

Wij feliciteren Fortis en de andere finalisten van harte. Fortis behaalde de meeste stemmen dankzij zijn hoogwaardige en indrukwekkende gebruik van software voor marketing automation , zegt Yuchun Lee, CEO van Unica. Fortis verdient een pluim voor deze onderscheiding; het bedrijf is, evenals de overige deelnemers, een schoolvoorbeeld voor marketingsucces.

# # #

Over Unica

Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.

Forward-looking Statements

The information provided in this press release above contains forward-looking statements that relate to future events and future financial performance of Unica. These forward-looking statements are based upon Unica's historical performance and its current plans, estimates and expectations and are not a representation that such plans, estimates, or expectations will be achieved. These forward-looking statements represent Unica's expectations as of the date of this press announcement. Subsequent events may cause these expectations to change; and Unica disclaims any obligation to update or revise the forward-looking statements in the future. Matters subject to forward-looking statements involve known and unknown risks and uncertainties, including volatility of stock price due to the difficulty in predicting operating results and the long sales cycle for Unica's software; failure by Unica to develop new software products and enhance existing products; failure to retain key staff; the potential that Unica software will not help a customer streamline its processes, spend less time executing its marketing programs or optimize its business results; and failure to properly protect Unica's proprietary rights and intellectual property. These and other factors listed in the Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended September 30, 2007 under Risk Factors could cause Unica's performance or achievements to be materially different from those expressed or implied by the forward-looking statements.