Prijswinnend Nederlands bedrijf doorbreekt boycot Maleisië

23/05/2008 13:39

Novodor

Na de oproep door consumentenorganisaties in Maleisië om Nederlandse producten te boycotten vanwege de film van Geert Wilders, is het een Nederlands bedrijf gelukt de prestigieuze Halal Journal Award voor meest creatieve Halal marketingcampagne te winnen. Tijdens het World Halal Forum in Kuala Lumpur heeft minister president Datuk Seri Hj Abdullah Ahmad Badawi van Maleisië de prijs persoonlijk uitgereikt aan de directeur van Marhaba Halal Food uit Amersfoort.

De jury kende de prijs aan Marhaba Halal Food toe, omdat het bedrijf haar 100% Halal zoetwarenproducten en met de slogan 'By sharing we create harmony' precies de juiste toon zet om een brug te slaan tussen moslims en niet-moslims wereldwijd. Door mensen samen te laten genieten van lekkernijen die gegarandeerd 100% Halal zijn (met Halal keurmerk), is volgens de jury een belangrijke eerste stap gezet. Dit wordt onder andere bewezen doordat meer dan een kwart van de vaste kopersgroep in Nederland niet-moslim is.

Naast de slogan wijst ook de inzet van de TV personalities 'de Meiden van Halal' en de multimediale aanpak op een hoge mate van creativiteit. Zo werd er een filmpje verspreid via YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-FFd6B1J368), deelden de Meiden van Halal met een speciale Marhaba bus producten uit in Amsterdam en Rotterdam en was er de mogelijkheid om via de website www.marhabafood.com een gratis reep te bestellen om te proberen.

In een reactie heeft Jeremy Deacon, directeur van Marhaba Halal Food, aangegeven zeer blij te zijn met de prijs. "We hebben lang nagedacht over het zorgvuldig neerzetten van een Halal marketing concept en zijn zeer trots dat de moslimwereld onze inzet op deze wijze erkent. We zullen er de komende jaren met nieuwe producten en verrassende campagnes alles aan doen om onze beloftes waar te blijven maken."





http://www.marhabafood.com