Hertog Jan wint Zilveren Esprix voor Ode aan de Herfst


Literaire campagne winnaar in categorie `Geïntegreerd'

ARCEN/ BREDA, 20080523 -- De `Ode aan de Herfst' -campagne van Hertog Jan Bockbier heeft gisteren de `Zilveren Esprix 2008', in de categorie `Geïntegreerd' gewonnen. Dit is woensdag bekend gemaakt tijdens de uitreiking in Escape & De Kroon in Amsterdam. De Esprix behoort tot de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie.

"We zijn enorm trots dat we de belangrijkste marketingprijs van Nederland in ontvangst hebben mogen nemen", zegt Léon Broer, Marketingmanager Hertog Jan. "Met de `Ode aan de Herfst' -campagne van Hertog Jan Bockbier, hebben we samen met het reclamebureau achter Hertog Jan - &KoenseSeverein - op unieke wijze bier en literatuur aan elkaar weten te koppelen wat erg gewaardeerd werd door de Nederlandse consument. Ook door de vakjury van Esprix; zij beoordeelden de case als strategisch slim, oorspronkelijk en zeer creatief. De Zilveren Esprix is voor ons de kroon op ons harde werk en voor alle mensen die al hun energie en passie in Hertog Jan steken."

Geïntegreerd
De winnende campagne Ode aan de Herfst -campagne valt in de categorie `Geïntegreerd'. Dit betreffen de campagnes die minimaal drie verschillende media, middelen en/of disciplines aanvullend aan elkaar hebben gebruikt. In deze categorie is vier keer de Zilveren Esprix uitgereikt. In totaal, over alle tien de categorieën, is elf keer brons, acht keer zilver en twee keer goud uitgereikt. Voor 16 campagnes bleef het bij een nominatie. In totaal zijn dit jaar 202 cases ingezonden.

Ode aan de Herfst
Hertog Jan heeft met `Ode aan de Herfst' op unieke wijze Hertog Jan Bockbier, dat traditioneel met het begin van de herfst op de markt komt, aan dit jaargetijde weten te koppelen. Zo verschenen vorig jaar op alle clusterverpakkingen van Hertog Jan Bockbier Odes aan de Herfst, geschreven door Bart Chabot, Martin Bril, Yvonne Kroonenberg en Leon de Winter. Ook heeft Bart Cabot samen met het Nederlandse volk een Nationale Ode aan de herfst geschreven die paginagroot in dagblad Metro is verschenen.

Esprix
De Esprix behoort tot de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie. De inzendingen worden per categorie door een jury beoordeeld. Daarbij wordt gelet op inventiviteit en resultaat. En bij dat laatste is het belangrijk dat inzenders aannemelijk maken dat er daadwerkelijk sprake is van emotie en impact bij de consument.





Ingezonden persbericht