Universiteit van Tilburg

15 mei 2007

Hoe koopt de 21e eeuwse consument?

Lustrumcongres 'The connected customer' aan Universiteit van Tilburg

In het kader van het 80-jarig bestaan van de Universiteit van Tilburg organiseert het departement Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen op 26 en 27 mei een internationaal congres onder de titel The connected customer. Doel van het congres is het ontwikkelen van nieuwe ideeën over fenomenen als merkengemeenschappen, mond-tot-mondreclame, klant-merk relaties, sociale netwerken en B2B-netwerken. De moderne consument staat centraal.

De 21e eeuwse consument is steeds vaker verbonden met leveranciers en hun concurrenten, maar ook met andere consumenten. Hij maakt meer en meer gebruik van derden als informatieleverancier. De benadering van deze nieuwe consument is volgens de Tilburgse wetenschappers een van de belangrijkste thema's in het huidige marketingonderzoek.

Op het congres The connected costumer buigen academische topsprekers en marketingexperts zich op het congres over de 'verbonden consument' vanuit verschillende invalshoeken. De invloed van beoordelingen van duurzame producten op het internet komt bijvoorbeeld aan de orde, de invloed van consumentennetwerken, maar ook de invloed van sociale netwerken en emotie, de consument in de gezondheidszorg en de relaties tussen consumenten en merken.