RTL Group

Dubbelfrisss zet minder zoet campagne voort bij RTL 4 en RTL 8

Primeur: eerste ident splitscreencampagne bij RTL 8

Van maandag 26 mei tot en met maandag 16 juni start op RTL 4 en RTL 8 een nieuwe ident splitscreencampagne voor DubbelFrisss Minder Zoet. Dit is de eerste keer dat een dergelijke campagne wordt ingezet bij RTL 8. DubbelFrisss speelt in op de behoefte van de consument aan producten die minder zoet zijn en tevens minder calorieën hebben.

Michiel Flinkerbusch, Brand Manager DubbelFrisss: Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze bekendheid te vergroten. De ident splitscreencampagne voor Dubbelfrisss Minder Zoet bij RTL is een goede aanvulling op onze campagne en zal de impact van onze commercial te vergroten.

Ricardo van Amerongen, directeur Verkoop Crossmedia RTL, over de DubbelFrisss-campagne: RTL is een autoriteit op het gebied van splitscreen. Wij hebben al veel onderzoek gedaan op dit vlak waaruit blijkt dat een goede identspot een enorme toegevoegde waarde biedt voor het behalen van campagnedoelstellingen. Met DubbelFrisss is niet alleen een mooie samenwerking gesloten met RTL 4, maar ook voor het eerst met RTL 8. We zijn dus dubbel zo trots.

De ident splitscreenspot van DubbelFrisss is in huis ontwikkeld door de afdeling Creatie van RTL Nederland. De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Mediaedge:cia.

Bijlage: achtergrondinformatie campagne DubbelFrisss Minder Zoet en een still van de ident splitscreenspot RTL 8

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sabine Scholten, afdeling communicatie van RTL Nederland via tel. 035-6718480 of sabine.scholten@rtl.nl.