Wereld Natuur Fonds Nederland

CD 'WHAT THE WORLD NEEDS NOW' STEUNT WERK WNF

Krezip, Anouk,VanVelzen en Alain Clark zingen voor een witte Noordpool

'What The World Needs Now': dat is de titel van de speciale cd waarmee Universal Music de Noordpoolcampagne van het Wereld Natuur Fonds (WNF) steunt.

Op de Noordpool-cd staan 19 tracks van zowel Nederlandse als buitenlandse artiesten, die allemaal toestemming hebben gegeven om een (bekend) nummer op deze compilatie te plaatsen. Van de opbrengst van de cd komt minstens 20.000 euro ten goede aan het werk van het WNF op de Noordpool. De cd wordt klimaatneutraal geproduceerd. Anders gezegd: alle uitstoot van CO' (broeikasgas) die vrijkomt bij het maken van de cd, wordt volledig gecompenseerd door investeringen in schone-energieprojecten in ontwikkelingslanden.

De nummers op de cd variëren van 'The Miracle' van Queen (dat het WNF ook al mocht gebruiken als muziek bij de campagne 'De wonderen zijn de wereld nog niet uit') tot Amy Winehouse, James Blunt en Katie Melua. Vier Nederlandse artiesten zijn vertegenwoordigd: Anouk ('One Word') , Krezip ('All My Life'), Van Velzen ('When Summer Ends') en Alain Clark ('Father And Friend'). Met U2, Keane, Nelly Furtado, Coldplay en James Morrison is dit een zeer gevarieerde cd, die veel herkenning oplevert. Eén zeer oude bekende keert terug: Cat Stevens met 'Morning Has Broken', het nummer dat in vroeger tijden de natuurbeelden van het WNF vergezelde.

Met deze cd vraagt het Wereld Natuur Fonds aandacht voor de Noordpool: een prachtig gebied dat voor ons klimaat van doorslaggevend belang is. Het wit van de Noordpool heeft een belangrijke functie als 'koelelement' voor de aarde. Maar het tempo waarin sneeuw en ijs op de Noordpool smelten, is alarmerend. Het WNF zet alles op alles om de Noordpool wit te houden. Dat kan door veel meer schone energie te gebruiken, waarbij geen broeikasgassen vrijkomen. Nederland loopt op dit moment achter als het gaat om de productie van schone energie; de doelstellingen van het kabinet worden niet gehaald als er geen grotere stappen worden gezet. Daarom doet het WNF, met alle donateurs en partners, een dringend beroep op het kabinet om de productie van veel meer windenergie op de Noordzee mogelijk te maken. Het is mogelijk om alle Nederlandse huishoudens (6 miljoen) op die manier van schone electricteit te voorzien. Uit onderzoek blijkt dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders het WNF daarbij steunt.

Petra van Aken, hoofd van de Noordpoolcampagne van het WNF over de cd: 'Muziek waar je een goed gevoel van krijgt en waarmee je ook nog eens daadwerkelijk een bijdrage levert aan een witte Noordpool. Een prima manier om het werk van het Wereld Natuur Fonds te steunen. Fantastisch dat Universal Music al deze artiesten bereid heeft gevonden toestemming te geven om ook hun muziek te laten gebruiken.' Haar favoriete nummer op de Noordpool-CD is van U2: 'Sometimes You Can't Make It On Your Own'.

////////////////////

De cd 'What the world needs now' is verkrijgbaar bij de bekende verkoopkanalen; Consumenten Advies Prijs: ¤ 17,99.

Meer informatie over de compensatie van de CO2-uitstoot: www.oco2.nl

Op aanvraag beschikbaar voor recensies:

CD 'What The World Needs Now', afbeelding CD en foto's Noordpool, ijsbeer etc.

Voor meer informatie Universal Music:

Heidi Bouw: 035 -- 6261660. Email: heidi.bouw@umusic.com

Voor meer informatie WNF:

Afd. persvoorlichting, Lieselot Meelker: 030 -- 6937832. mobiel: 06 -- 22607633. Email: lmeelker@wwf.nl