Ingezonden persbericht


Persbericht

ZyLAB presenteert nieuwe Whitepaper

Text Analytics for Enterprise Search

Whitepaper beschrijft extra technieken als aanvulling op Full-Text searching om elk type informatie te vinden

Amsterdam, 26 mei 2008 ZyLAB, een innovatieve ontwikkelaar van Information Access Solutions, heeft per direct de nieuwe Whitepaper Text analytics for Enterprise Search beschikbaar. Door deze whitepaper zal de lezer inzicht krijgen in software die verder gaat dan het eenvoudig Full-text zoeken.

De verwachtingen en percepties van de full-text zoekfunctie worden op dit moment qua functionaliteit en prestatie sterk beïnvloed door het Google-effect . In de meeste gevallen werkt deze manier van werken prima wanneer gebruikers alleen de meest relevante website nodig hebben voor het beantwoorden van algemene vragen. Mensen typen de full-text zoekwoorden in en verwachten dan de meest relevante documenten of websites bovenaan de resultatenlijst te zien. Problemen ontstaan echter als gebruikers dit zoekmodel zien als standaard aanpak voor het vinden van elke vorm van informatie. Mensen die gewend zijn aan de Google-manier van zoeken hebben vaak geen interesse voor, of zijn zich niet bewust van andere zoektechnieken.

De whitepaper Text Analytics for Enterprise Search geeft inzicht in andere zoektechnieken die er zijn ter ondersteuning van de gebruikers (bijvoorbeeld juridische- en overheidsinstanties) die meer dan alleen een paginalink en op populariteit gebaseerde resultaten zoeken. De whitepaper gaat in op zaken zoals:


· Concentreren op geoptimaliseerde relevantie: De eerste vereiste van bredere zoektoepassingen is dat niet alleen de beste documenten gevonden moeten worden, maar alle potentieel relevante documenten in een logische volgorde moeten worden gesorteerd en getoond; gebaseerd op de strategische behoefte van de onderzoeker. Resultaten van Internet zoekmachines, gebaseerd op populariteit , ondersteunen deze criteria niet.


· Doorzoeken van grote databestanden: Een andere kwestie - van invloed op effectief strategisch zoeken is, hoe uitgebreide zoekopdrachten uit te voeren binnen zeer grote gegevensverzamelingen. Bijvoorbeeld, als de e-mailbestanden moeten worden doorzocht, is de omvang van de repositories niet meer in giga-bites uit te drukken maar eerder in een terabite of meer. Wanneer het om databestanden van dit formaat gaat, kunnen standaard full-text functies gewoonweg niet effectief informatie vinden, analyseren en beoordelen en alle mogelijk relevante documenten organiseren.


· Op woorden gebaseerde informatie vinden die niet in het document is verwerkt: Onderzoekers die wellicht enige informatie hebben met betrekking tot een onderzoek, maar niet noodzakelijk de andere details weten waar ze naar op zoek zijn zoals: Wie is gekoppeld aan een verdachte? Welke organisaties zijn betrokken? Welke aliassen worden in verband gebracht met bankrekeningen, adressen, telefoongegevens of financiële transacties? Traditionele precisie-gerichte, full-text benaderingen zullen gebruikers niet helpen bij het vinden van verborgen of onduidelijke informatie in de context.

De combinatie van sterk ontwikkelde zoek- en text mining technologie voor papier, e-mail en elektronische bestanden in combinatie met content management technologie zoals e-discovery en e-disclosure management, redactie, workflow en records management hebben ervoor gezorgd dat ZyLAB continu leider is op het gebied van dit soort applicaties.

De whitepaper is geschreven door Dr. Johannes C. Scholtes, President en CEO van ZyLAB North America LLC en verantwoordelijk voor ZyLAB s wereldwijde operaties. Via de ZyLAB website (www.zylab.nl) is de whitepaper te downloaden en deze wordt ook gepubliceerd in het mei-nummer van KMWorld.

Over ZyLAB

ZyLAB Benelux BV is een 100% dochteronderneming van het snel groeiende en winstgevende ZyLAB concern. ZyLAB opgericht in 1983 is een toonaangevende leverancier van Document Management software die Global 2000-bedrijven en overheden helpt bij het digitaal archiveren en beheren van miljoenen pagina s gedigitaliseerde papieren- en elektronische documenten, inclusief e-mail en multimedia. Door de complete onderzoeksmogelijkheden van ZyLAB, met hoge kwaliteit zoek- en vindopties in ruim 200 talen, kunnen gebruikers alle informatie eenvoudig online organiseren en delen.

Met ruim 7.500 installaties wereldwijd en meer dan 350.000 gebruikers beschikt ZyLAB over veel ervaring en kennis in uiteenlopende bedrijfssectoren en applicaties. ZyLAB s Europese klanten omvatten een aantal toonaangevende organisaties op het gebied van onderzoek en justitie zoals de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD), Serious Fraud Office in het Verenigd Koninkrijk, de Duitse Douane (ZKA), de Zweedse belastingdienst (Skatteverket) en het Italiaanse ministerie van Justitie (Ministerio della Giustizia Italiana). Belangrijke klanten in de VS zijn overheidsinstanties als de FBI, CIA, Securities and Exchange Commission, Internal Revenue Service, Department of Homeland Security en Department of the Treasury. Daarnaast zijn ook bekende merken als Pepsico, Anheuser-Busch en Pacific Life Insurance Company klant van ZyLAB. De onderneming heeft hoofdkantoren in Amsterdam en Washington DC en regionale kantoren in Barcelona, Düsseldorf, Londen, Parijs en Singapore.