Ingezonden persbericht


HowardsHome realiseert lokale e-mailnieuwsbrief voor De Telegraaf

De Telegraaf bedient abonnees in de regio met geavanceerde RegioSelect Service

Utrecht, 26 mei 2008 - De Telegraaf verstuurt vanaf vandaag een gratis regionale e-mailnieuwsbrief aan zijn abonnees onder de naam RegioSelect. In heel Nederland krijgen Telegraaf-lezers hun lokale nieuws op maat geserveerd in hun mailbox. HowardsHome levert de infrastructuur achter deze nieuwsbrief. HowardsHome is marktleider op het gebied van elektronische informatievoorziening aan bedrijven en instanties.

Met geavanceerde technologie verzamelt HowardsHome dagelijks op het internet al het regionale nieuws. Dit nieuws wordt automatisch ingedeeld op stad en dorp. Abonnees geven aan van welke gemeente zij het nieuws willen ontvangen. Vervolgens krijgen zij drie keer per week een nieuwsbrief in hun mailbox. Vanuit de nieuwsbrief komt de lezer op de RegioSelect-website waar de geselecteerde artikelen overzichtelijk bij elkaar zijn gebracht.

De landelijke uitrol volgt op twee pilotprojecten van De Telegraaf en HowardsHome in Twente en Amersfoort in 2007. Deze pilots behoren tot de zoektocht naar succesvolle exploitatiemodellen voor De Telegraaf voor regionaal nieuws.

Nederlanders volgen media meer en meer via elektronische kanalen. Alleen raakt het lokale en regionale nieuws steeds meer versnipperd. Naast de wekelijkse huis-aan-huisbladen en regionale dagbladen zijn er de lokale omroepen, websites van politie, brandweer, gemeenten, provincies, sportverenigingen en steeds meer lokale weblogs. Weinig mensen hebben de tijd om het nieuws waar zij in geïnteresseerd zijn bij elkaar te sprokkelen. In de nieuwe Telegraaf-RegioSelect Service wordt dat voor lezers gedaan en in de mailbox bezorgd.

Rob Fritschy, kennismanager Consumentenmarkt van de Telegraaf: "We hebben voor HowardsHome gekozen omdat dit bedrijf een van de weinige aanbieders is van deze technologie. Bovendien is HowardsHome het verst in de ontwikkeling. Zo leverde het bedrijf deze dienst al aan Nu.nl en Startpagina. HowardsHome biedt ons een kostenefficiënte manier om onze abonnees te bedienen. De verwachting is dat we abonnees langer aan ons binden."

HowardsHome levert zijn diensten naast aan de Telegraaf ook aan andere uitgevers, bedrijven en instanties. In Nederland maken meer dan 300 organisaties gebruik van HowardsHome, waardoor honderdduizenden gebruikers dagelijks op de hoogte worden gehouden van belangrijke nieuwsfeiten.

Fred van Dijk, directeur van HowardsHome: "Met dit grote project laten we zien waartoe we in staat zijn. Het speelt in op de toenemende interesse in lokaal nieuws en biedt vooral gemak aan de abonnees van de Telegraaf. Ze hoeven niet zelf op zoek te gaan, want wij brengen het nieuws naar hen toe. Daarnaast hebben we de laatste techniek toegepast, waaronder het automatisch geo-coderen van de berichten. Hierdoor kunnen we het nieuws onmiddellijk op een Google Map plaatsen en detecteren we ook de persoonsnamen die in de berichten voorkomen. Dat geeft direct een extra dimensie aan de regioservice. Onze techniek is taalonafhankelijk, waardoor het zonder veel aanpassingen in ieder land te implementeren is. Op dit moment zijn we al bezig met de eerste projecten in Duitsland."

Over HowardsHome
HowardsHome is marktleider op het gebied van elektronische informatievoorziening aan bedrijven en (overheids)instanties, en expert in het zoeken naar digitaal beschikbare informatie. Het bedrijf adviseert met zeer uitgebreide kennis over het samenstellen van zoekprofielen. Met een uniek zoeksysteem en op maat gemaakte toepassingen stelt HowardsHome bedrijven in staat hun kennis over hun concurrenten en afnemers te vergroten. Dit levert klanten aanzienlijk concurrentievoordeel op. HowardsHome werkt met een snelgroeiend team van inmiddels 25 professionals voor ruim 300 klanten in diverse sectoren. Meer informatie op: www.howardshome.nl.



Ingezonden persbericht