Oxxio bespaart 40% op kosten voor 0800-0900 servicenummers en data

Langjarig contract met KPN

Hilversum, 27 mei 2008 - Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, heeft overeenstemming bereikt met KPN over een meerjarig contract voor het betrekken van ICT diensten van het telecombedrijf. Het contract heeft betrekking op, de datalijnen en de 0800- en 0900-nummers. De nieuwe overeenkomst zal leiden tot een betere dienstverlening richting de klant en een flinke kostenbesparing.

De nu gesloten overeenkomst is de eerste stap die Oxxio zet in het verder professionaliseren van alle diensten op het gebied van ICT. Doordat Oxxio is ontstaan uit de samenvoeging van drie energiebedrijven en in korte tijd zeer snel gegroeid is, had Oxxio diverse losse contracten. Om de kosten te reduceren en de efficiency te verhogen, ontstond de behoefte bij Oxxio om deze losse contracten onder te brengen in één totaalpakket. Dit heeft vervolgens geleid tot een kostenbesparing van 40%. KPN denkt met Oxxio mee in de ontwikkeling van Oxxio en kan daarmee inspelen op verdergaande besparingen middels slimmere toepassingen. Alles is gericht op goed en efficiënter klantcontact en daarmee de verhoging van de klanttevredenheid van Oxxio s klanten.

Een onderdeel van de overeenkomst is de migratie van Epacity naar ONE. Dit betekent dat alle routers van Oxxio bij KPN in beheer komen. Hierdoor kan de beschikbaarheid verhoogd worden van 95% naar 99,8%, zodat de dienstverlening richting de klant verbeterd wordt. Een ander voordeel is dat aangesloten kan worden bij het KPN Cityring concept. Dit is een glasvezelinfrastructuur en biedt Oxxio breedbanddiensten van hogere kwaliteit. ONE biedt verder als voordeel dat de dienstverlening van KPN aan Oxxio kan worden uitgebreid met IP-Telephony beheerd door KPN in combinatie met VOIP-services, waardoor ook de vaste telefonie van Oxxio volledig kan overgaan op IP. Voor Oxxio betekent dit extra flexibiliteit in de afhandeling van gesprekken en lagere beheerkosten.

Walter Halberstadt, IT directeur van Oxxio, geeft als commentaar: Waar wij voorheen meerdere contracten hadden lopen met verschillende looptijden, hebben we nu alles ondergebracht in één contract. Met als resultaat aanzienlijke kostenbesparingen. Daarnaast hebben wij overeenstemming bereikt over een aantal zaken die ervoor moeten zorgen dat onze dienstverlening verder geoptimaliseerd wordt. Wij zijn hier uiteraard erg tevreden over en hebben de gesprekken met KPN als zeer constructief ervaren. Wij zien dan ook uit naar de samenwerking.


--------

Over Oxxio

Door vast te houden aan de kernwaarden voordeel, transparantie, duurzaamheid en innovatie is Oxxio sinds 2000 uitgegroeid tot de vierde energieleverancier op de Nederlandse markt. Oxxio richt zich op zowel de consumentenmarkt als het MKB en grootzakelijke markt. Inmiddels heeft Oxxio circa 800.000 klanten. Oxxio is onderdeel van Centrica plc met dochterbedrijven zoals British Gas, Centrica Energy, DYNO, Luminus in België, Luseo in Spanje, Direct Energy, CPL en WTU in Amerika.

Over KPN

KPN biedt hoogwaardige telefonie-, internet- en televisiediensten en producten aan en is allround ICT-dienstverlener. In Nederland nemen consumenten bij KPN vaste en mobiele telefonie, internet en tv af. Zakelijke klanten maken gebruik van het gehele scala aan innovatieve en betrouwbare diensten van KPN. Dit varieert van telefonie, internet en dataverkeer en -beheer tot en met het beheer van ict-diensten. In Duitsland, België en elders in West-Europa bestaan de diensten voornamelijk uit mobiele telefonie.