Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT

Iens.nl met 2,7 miljoen bezoekers per jaar grootste online platform

voor culinair Nederland

Via Livebookings en iens.nl nu online reserveren bij alle aangesloten restaurants

Amsterdam, 27 mei 2008

Het afgelopen jaar is de website iens.nl door ruim 2,7 miljoen Nederlanders (unieke bezoekers) geraadpleegd om het juiste restaurant te vinden en culinaire ervaringen te delen. Binnen de restaurantbranche is iens.nl hiermee de best bezochte website van Nederland. Samen met Livebookings gaat iens.nl nu ook de mogelijkheid aanbieden om online een tafel te reserveren in de aangesloten restaurants. In het buitenland is deze online reserveringstool een groot succes: wereldwijd zijn er reeds miljoenen reserveringen gedaan sinds de lancering in 2001. Iens.nl is de eerste boekingspartner in Nederland en gaat samen met Livebookings het online reserveren groots uitrollen in Nederland. Voor meer informatie: www.iens.nl/restaurateurs.

Hogere tafelbezetting door online reserveren

Vanaf heden kan iedereen via iens.nl online een tafel reserveren in zijn/haar favoriete restaurant. Deze nieuwe dienst van iens.nl, in samenwerking met Livebookings, is nu voor alle Nederlandse restaurateurs beschikbaar. De eerste 150 restaurants hebben reeds de reserveringstool voor hun zaak geactiveerd. Wereldwijd profiteren reeds 17.000 restaurants van de voordelen die Livebookings biedt. Miljoenen reserveringen zijn, sinds de lancering van deze online reserveringstool in 2001, gemaakt. Iens.nl is de eerste boekingspartner van Livebookings in Nederland. Livebookings zal het succesvolle concept nu ook in Nederland, samen met iens.nl, groots gaan uitrollen.

Sander Klos, CEO van iens.nl: Via iens.nl kunnen restaurants door heel Nederland via iens.nl een optimale tafelbezetting realiseren. In het buitenland, waar veel restaurants al met Livebookings werken, is het reeds een groot succes. Wij halen dit nu naar Nederland. Het is een bewezen feit dat het aantal reserveringen enorm toeneemt wanneer het mogelijk is om online een tafel te boeken. De normaal rustiger momenten in restaurants worden op deze manier eerder opgevuld, omdat men kan zien wanneer er wel of geen plek is. Daarbij is het voor de restaurantbezoeker een groot gemak nu 24 uur per dag te kunnen reserveren, waarbij een plekje in het restaurant van keuze altijd is gegarandeerd.

Early bird Gauchos

In Nederland is Restaurant Gauchos aan het Vrijthof in Maastricht één van de eerste restaurants die online reserveren via iens.nl aan haar klanten aanbiedt.

"Alle Gauchos Restaurants maken al gebruik van Livebookings op iens.nl en tot grote tevredenheid!", aldus de heer en mevrouw van der Put, franchisenemers van Restaurant Gauchos aan het Vrijthof in Maastricht. Wanneer mensen online reserveren weten we precies waar we aan toe zijn. Het komt nu al voor dat alleen al de online boekingen voor een hoge tafelbezetting zorgen!

Livebookings werkt met een 24/7 real-time systeem. Een online boeking wordt altijd direct bevestigd, waardoor een boeking altijd betrouwbaar is.

Restaurants kunnen nu niet alleen hun gasten via iens.nl online laten reserveren, maar tevens een professionele Internetvideo laten zien en zelf hun gegevens actueel houden, om zo de bezoekers nog beter op de hoogte te houden van het reilen en zeilen binnen hun restaurant. Het doel van iens.nl is om hiermee een ieder op een onafhankelijke manier te informeren over restaurants in Nederland, om op die manier bij te dragen aan een het culinaire bewustzijn van zowel de gast als de restaurateur.

Culinair bewustzijn

Mensen laten zich graag en vaak leiden door meningen van anderen waarmee zij zich kunnen identificeren. Iens.nl was de eerste website in Nederland waar bezoekers hun eigen mening konden geven met betrekking tot een gedeelde passie: uit eten gaan. Ook al zijn Nederlanders kritische eters en notoire klagers, het merendeel van de meningen op IENS is goed tot uitstekend . Na 10 jaar bewijst iens.nl dat dé democratische restaurantgids (zowel online als in print) is uitgegroeid tot het nationaal platform voor iedereen die graag uit eten gaat.

Over iens.nl

Iens Boswijk heeft in 1998 IENS Independent Index opgericht. In die 10 jaar verzamelden 70.000 proevers en 17.000 restaurants zich op de website. Inmiddels is iens.nl met 2,7 miljoen bezoekers het grootste online platform voor culinair Nederland. Vanaf januari 2008 is Sander Klos als CEO van iens.nl aangesteld. Met 21 jaar ervaring in de ICT-sector zal hij o.a. alle huidige Internet marketingmogelijkheden voor iens.nl gaan benutten.

IENS Independent Index is van origine uitgever van culinaire gidsen, waaronder de top 500 gids (ook in het Engels), de Nederland gids en diverse regiogidsen (waaronder de 10e editie van Amsterdam). Daarnaast geeft IENS Independent Index specials uit als 'IENS aan het water', de kindergids 'Piens Proefboek' en de corporate gidsen, op maat gemaakt (met een eigen omslag) voor bedrijven en organisaties.

Een doorlopende meting van onderzoeksbureau Multiscope toonde in februari 2008 tevens aan dat iens.nl qua bezoekerstevredenheid in haar branche de nummer 1 is en op een gedeelde 5e plaats staat van alle Nederlandstalige websites.

Voor meer informatie: www.iens.nl.


- EINDE PERSBERICHT-

Noot voor de redactie (