ICampus.nl na één maand groter dan CU2.nl


WOERDEN, 20080527 -- De nieuwe netwerksite iCampus.nl blijkt populair. De site, gemaakt door het brein achter Lexa.nl, is pas een maand in de lucht en heeft al meer dan 30.000 leden. ICampus.nl wordt bovendien dagelijks vaker bezocht dan de ooit zo bekende netwerksite CU2.nl.

Per dag melden zich ruim 800 nieuwe leden aan op iCampus.nl. En daarmee schiet het brein achter datingsite Lexa.nl en woningsite Kamernet.nl andere netwerksites voorbij. Zo ook CU2.nl, de netwerksite die sinds 2005 in handen is van Ilse.nl. Uit statistieken van vergelijkingssite Alexa.com blijkt namelijk dat iCampus.nl veel vaker wordt bezocht en bekeken dan CU2.nl. 
 
"Dat iCampus.nl in een maand tijd 30.000 leden zou hebben, is ook voor ons een aangename verassing", zeggen de directeuren Rob Koster en Nathan Skwortsow. "Toen de programmeurs iCampus.nl nog aan het bouwen waren, hadden we al honderden nieuwe aanmeldingen per dag."
 
Als het aan de makers ligt, wordt iCampus.nl snel een geduchte concurrent van Hyves.nl. Binnen drie jaar willen ze zelfs de grootste netwerksite van Nederland worden. "iCampus.nl is sneller en overzichtelijker dan Hyves.nl. We hebben voor een strak design gekozen, zonder vertragende toepassingen en met een beperkt aantal opties. En daar kiezen mensen voor." Maar hoe zorg je dat het ledenaantal van een nog onbekende site groeit? "We stimuleren onze leden om zoveel mogelijk vrienden uit te nodigen. Per dag versturen zij ongeveer 8.000 uitnodigingen."
 
Het systeem van iCampus.nl is simpel. De site, die voor gebruikers helemaal gratis is, richt zich alleen op Nederland en is bedoeld voor mensen die online contact met elkaar willen houden of die anderen willen ontmoeten. Leden maken een profiel aan en kunnen andere gebruikers toestemming geven zich hierbij aan te sluiten. "Winst maken we met de verkoop van advertenties. Maar we gaan ook feesten en evenementen organiseren, zodat de leden elkaar ook offline kunnen ontmoeten.
 
Meer successen
Rob Koster en Nathan Skwortsow, samen de SK-mediagroep, zijn bekenden in het internetvak. Ze maakten de succesvolle datingsite Lexa.nl die ze een paar jaar geleden verkochten aan het bedrijf Meetic en woningsite Kamernet.nl. Deze werd onlangs verkocht aan Direct Wonen. Nu beheren Koster en Skwortsow nog de online kalenders Luvup.com en Zuzu.nl, met in totaal ruim één miljoen leden.