Ingezonden persbericht


Sony Ericsson tekent opnieuw tweejarige sponsorovereenkomst voor de MTV Europe Music Awards

Nieuwe deal versterkt commitment om publiek en muziek te verenigen via mobiele technologie

Londen, dinsdag 27 mei 2008: MTV Networks International (MTVNI) en Sony Ericsson, de wereldwijde speler in mobiele communicatie, kondigden vandaag een nieuw tweejarig multiplatform en multiterritoriaal partnership aan voor de MTV Europe Music Awards (EMA's), voor 2008 en 2009. Sony Ericsson ging eerder al in zee met MTV voor de EMA's in 2006 (Kopenhagen) en 2007 (München). De MTV Europe Music Awards 2008 vinden plaats op donderdag 6 november in de Liverpool Echo Arena, Liverpool-VK.

"Sony Ericsson kondigt niet zonder trots haar aandeel in de MTV Europe Music Awards, aan. De jonge generatie gebruikt meer dan ooit de mobiele telefoon om te genieten van muziek en entertainment. Onze betrokkenheid bij de MTV Europe Music Awards is de ideale manier om de consument een spannende content te bieden, communicatie en entertainment met net dat tikje meer en toegang tot hun favoriete artiesten", aldus Greg Varner, Head of Marketing voor Sony Ericsson CEEMEA (Centraal- en Oost-Europa, Midden-Oosten, Afrika).

In 2007 bereikten de MTV EMA's - uitgezonden op 19 kanalen over heel Europa, de VS en Azië - in totaal meer dan 30 miljoen televisiekijkers. Daarnaast registreerden de aan de MTV EMA's gewijde websites een jaar-op-jaarstijging van 35%, tot 3 miljoen unieke bezoekers, en een stijging van het totaal aantal bezoeken op D-day (1 november 2007) met 75% ten opzichte van 2006. Er werden meer dan 78,8 miljoen stemmen geteld (+360% vs. 2006) en er waren meer dan 200.000 unieke WAP-bezoekers (+305% vs. 2006), naast 3,2 miljoen videostreams.

Ook tijdens de MTV EMA's 2008 - de vijftiende show in de geschiedenis van MTV - kan het publiek kiezen uit een waaier aan toegangsmogelijkheden tot content via televisie, het web en mobiele communicatie. Het nieuwe partnerschap tussen Sony Ericsson en MTV Networks International dekt 21 kanalen, in 40 landen over heel Europa (zie 'Noten t.a.v. redacteurs' voor een landenlijst).

Wat de toegang tot een innovatieve muziek- en entertainmentcontent betreft, verdiept de nieuwe sponsorovereenkomst de relatie van beide partners met het publiek. De multiplatformovereenkomst beperkt zich overigens niet tot televisie, het web en mobiele communicatie: Sony Ericsson biedt ook voor het eerst exclusiviteit als landspecifieke netwerkoperator, retail- en serviceprovider voor de MTV EMA's 2008.

De overeenkomst weerspiegelt bovendien de onbetwiste band tussen muziek en mobiele technologie in de levensstijl van 16- tot 24-jarigen in Europa. Onderzoek door MTVNI toonde aan hoe de jonge generatie haar passie voor muziek combineert met de nieuwste mobiele technologie. MTVs Circuits of Cool onderzoek was de grootste wereldwijde studie ooit omtrent het gebruik van digitale technologie door kinderen en jongeren. 18.000 jongeren, verdeeld over 16 landen - VK, Duitsland, Nederland, Italië, Zweden, Denemarken, Polen, de VS, Canada, Brazilië, Mexico, China, India, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland - werden ondervraagd over hun technologiegebruik.

Uit het onderzoek bleek dat muziek luisteren via de mobiele telefoon een gedeelde derde plaats verovert in het lijstje met populaire dagelijkse bezigheden, na bellen en sms'en. Bovendien bleek ook dat bijna 60% van de 16- tot 24-jarigen muziektracks op zijn of haar mobiele telefoon heeft staan.

In het Verenigd Koninkrijk heeft 67% van de 16- tot 24-jarigen ooit muziek geluisterd op zijn ofhaar mobieltje, en gebruikt net iets minder dan de helft van de respondenten de mobiele telefoon ook om muziek te downloaden.

"Wij zijn bijzonder tevreden dat Sony Ericsson haar succesvol partnership met MTV voor de MTV Europe Music Awards wil voortzetten. We begrijpen beiden dat ons publiek niet alleen houdt van muziek, maar ook graag toegang tot content wil hebben via elk platform, inclusief de mobiele telefoon. Het is duidelijk dat dit partnerschap onze relatie met ons publiek zal versterken én verdiepen", aldus Jules Robinson, Senior Vice-President, Viacom Brand Solutions International EMEA, Viacom Brand Solutions International.

Over Sony Ericsson
Sony Ericsson Mobile Communications is in oktober 2001 opgezet als een 50:50 joint venture door Sony en Ericsson, en heeft haar hoofdkantoor in Londen. Het bedrijf ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires en Mobile Broadband apparatuur voor de wereldwijde communicatiemarkt en heeft R&D sites in Europa, Japan, China, India en Amerika. Sony Ericsson is hoofdsponsor van de WTA (Women's Tennis Association) en werkt samen met de Association om door het jaar heen de Sony Ericsson WTA tour in meer dan 80 steden te promoten.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen

Over MTV Networks International
Over MTV Networks International - MTV Networks International omvat de voornaamste MTV multimedia-entertainmentmerken: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, en de digitale eigendommen Gametrailers, Shockwave, XFire, Neopets, AtomFilms en AddictingGames. De merken van MTV Networks bereiken wereldwijd 519 miljoen huishoudens in 162 landen en 33 talen, via 154 lokaal geprogrammeerde en beheerde televisiekanalen en meer dan 300 digitale media-eigendommen. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisiesyndicaten, digitale media, publishing, homevideo, radio, muziekopnames, licenties & merchandising en twee prominente filmafdelingen: MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een onderdeel van Viacom Inc (NYSE: VIA, VIA.B).

NOOT VOOR DE REDACTIE (

Ingezonden persbericht