Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ministerie van Justitie: Outdoor campagne"Als Oranje wint, win jij ook" moet worden verwijderd

Unibet moet haar posters waarin het Oranje steunt per direct uit de bushokjes halen.

Londen, 27 mei 2008 - Op tal van plaatsen in Nederland zijn sinds vorige week Oranje-getinte EK-posters te zien. Met deze buitenreclame campagne, "Als Oranje wint, win jij ook", wil online wedkantoor Unibet het EK voetbal nog meer kleur geven maar wordt hierbij nu tegengehouden door het Ministerie van Justitie.

Het Ministerie van Justitie eist dat de campagne per direct wordt verwijderd aangezien Unibet geen vergunning heeft voor het bevorderen van kansspelen. Volgens David Vermeulen, Media Coördinator Nederland bij Unibet, is dit wederom een actie van het Nederlandse Ministerie van Justitie om haar eigen monopolie te beschermen. "Unibet heeft als beursgenoteerde onderneming verschillende licenties in Europese landen, op basis daarvan bieden wij ook onze producten en diensten in Nederland aan. Het is erg jammer om te zien dat het Ministerie van Justitie alleen de Toto exclusief in Nederland toelaat. Gelukkig worden wij gesteund door de Europese Commissie en verwachten wij dat dit oneerlijke concurrentie beleid net als Engeland, Italie en andere Europese landen binnenkort tot het verleden behoort."

De buitenreclame wordt nu van de straten gehaald maar Unibet zal de komende weken meerdere acties lanceren die Oranje steunen en het EK nog spannender en leuker maken. David Vermeulen "Een voetbalwedstrijd waar je een paar euro op hebt ingezet, is gewoon veel leuker om te volgen. Het geeft net dat beetje extra. En daar gaat het om. Het moet vooral leuk zijn én blijven. Dus niet wedden met gigantische geldbedragen, maar een paar knaken zetten op het Nederlands elftal. Dit plezier bieden we op een makkelijke, toegankelijke en betrouwbare manier via onze website."


Noot voor de redactie,