Ambitie is onafhankelijk van geslacht, ras of geloof

27/05/2008 11:28

Het PR Bureau

Pecoma Business Technology hoofdsponsor DutchVersity

Amsterdam, 27 mei 2008 - Op donderdag 29 mei vindt er in de Heineken Music Hall, geleid door Jörgen Raymann, een grootse DutchVersity manifestatie plaats. Pecoma Business Technology heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan DutchVersity, een initiatief om de diversiteiten in Nederland samen te brengen en het hokjes-denken teniet te doen. "De belangrijkste vereiste om te groeien is ambitie en dit staat volledig los van geslacht, leeftijd, seksuele voorkeur, etniciteit of religie," aldus Simon de Koning, algemeen directeur Pecoma.

DutchVersity is een initiatief om mensen bewust te maken van het belang van diversiteit in de samenleving. Haar gedachtegoed sluit goed aan bij de cultuur van Pecoma. "Diversiteit is onlosmakelijk met ontwikkeling en groei verbonden," aldus De Koning. "Het speelt een grote rol in de samenleving, maar is ook van groot belang in het bedrijfsleven. 'Pecomezen' hebben één ding gemeen; ze hebben de ambitie en passie om samen te willen groeien." Een duidelijk kenmerk van de diversiteit binnen Pecoma is bijvoorbeeld te merken aan het percentage vrouwen. Bij Pecoma werken bijna tweemaal zoveel vrouwen als bij de gemiddelde ICT-dienstverlener. "Binnen de wereld van ICT zie je nog steeds meer mannen dan vrouwen. Van onze werknemers is bijna twintig procent vrouw, in vergelijking met gemiddeld twaalf procent bij andere ICT-bedrijven. Natuurlijk zijn we trots op het feit dat onze bedrijfscultuur ambitieuze vrouwen aanspreekt. Maar bij Pecoma staat voorop dat je goed moet zijn in je vak. Dat je je kwaliteiten verder wilt ontwikkelen en kennis wilt delen met de klant. Het maakt dus niet uit of je man of vrouw bent, blank of gekleurd, het gaat om wat je als mens en collega kunt bijdragen aan de groei van Pecoma en onze klanten."

DutchVersity

Dionne Abdoelhafiezkhan (23) richtte begin dit jaar DutchVersity op om hiermee mensen bewuster maken van de beperkingen die zij zichzelf opleggen als zij vooroordelen hebben of een slachtofferrol aannemen. Naar aanleiding van de recruitmentcampagne van Pecoma waarin het bedrijf zoekt naar 'diverse Pecomezen', benaderde Abdoelhafiezkhan de ICT-dienstverlener. Pecoma toonde haar enthousiasme over het initiatief door het hoofdsponsorschap op zich te nemen en hier in te investeren. Daarnaast geeft De Koning komend jaar lezingen op scholen over dit thema.

Martin Luther King-award

Abdoelhafiezkhan: "Met DutchVersity willen we alle diversiteiten samen brengen en het hokjes denken teniet te doen. Door middel van landelijke evenementen waarin comedy, entertainment en horizonverbreding centraal staan, willen we dit uitdragen. Geen mens is hetzelfde, iedereen verschilt van elkaar. We moeten zo goed mogelijk gebruik maken van al die verschillen. Diversiteit stimuleert in onze ogen innovatie en creativiteit, omdat de verschillen juist het samenhangende geheel versterken!" Tijdens de DutchVersity manifestatie in de Heineken Music Hall staat de Nederlandse diversiteit centraal. Op deze avond wordt voor het eerst buiten de Verenigde Staten de Martin Luther King-award uitgereikt aan een Nederlander die voldoet aan de zes principes van geweldloosheid, ooit opgesteld door Martin Luther King. Naast comedians en artiesten wordt het event ook bijgewoond door studenten, werkzoekenden, het Nederlandse bedrijfsleven, burgemeesters en commissarissen van de koningin. De manifestatie is de start van een serie (provinciale) bijeenkomsten in het komende jaar.

Over Pecoma Business Technology

Pecoma Business Technology (1984) helpt ambitieuze bedrijven groei te realiseren door de optimale inzet van mensen, processen en technologie. Vanuit de visie dat groei alleen kan ontstaan wanneer technologie ten dienste staat van de bedrijfsdoelstelling, introduceert Pecoma in 2006 'Business Technology'. Business Technology is de volgende stap na IT en ICT. Pecoma heeft de ambitie technologie naar een nieuw kwaliteitsniveau te brengen en levert inzicht, vernieuwing en controle als eindproduct. Pecoma werkt met ruim 350 professionals vanuit haar vestigingen in Amsterdam en Groningen, en realiseert in 2007 een omzet van 31 miljoen euro. Daarnaast is Pecoma in 2008 uitgeroepen tot één van Nederlands Beste Werkgevers. www.pecoma.nl





http://www.dutchversity.nl