Ingezonden persbericht


17e VESTIGING MAKRO IN DORDRECHT

Diemen, 29 mei 2008 - Vandaag hebben METRO Cash & Carry Nederland en de gemeente Dordrecht de overeenkomst getekend voor de opening van de 17e Makro-vestiging in Nederland. De opening van deze nieuwe vestiging vindt aan het einde van dit jaar plaats en komt op de Dordtse Kil. De opening van de nieuwe vestiging past binnen de expansieplannen die METRO Cash & Carry Nederland de komende jaren heeft met Makro. De laatste vestiging van Makro die werd geopend dateert uit 2004 (Vianen).

"Makro vernieuwt. De afgelopen anderhalf jaar zijn wij intensief bezig geweest met de aanscherping van onze Makro-formule voor professionele afnemers", aldus Milo Laseur, directeur marketing van METRO Cash & Carry Nederland. "Veel van onze versafdelingen zijn vernieuwd en we hebben specifieke aandacht besteed aan onze horecaklanten. Daarnaast hebben we kritisch gekeken naar ons assortiment en hierin diverse veranderingen aangebracht. Zo hebben we ons officeassortiment (onder andere computers, notebooks) uitgebreid en door de uitbreiding van het wijnassortiment bieden we nu ongeveer 600 verschillende wijnen aan. Deze vernieuwingen maken het mogelijk om verder te groeien in Nederland."

METRO Cash & Carry Nederland heeft oog voor de toenemende file-problematiek in Nederland. Laseur: "Als ik kijk naar de fileproblematiek in ons land, dan zie ik nog mogelijkheden voor diverse locaties voor Makro-vestigingen in Nederland. We zoeken met nieuwe vestigingen onze afnemers gewoon op, waardoor zij minder reistijd kwijt zijn bij de inkoop van hun producten. De nieuwe vestiging in Dordrecht past binnen deze visie."

De vestiging in Dordrecht zal het volledige assortiment van Makro voeren en gaat werkgelegenheid bieden aan circa 300 werknemers. In juni wordt begonnen met de bouwwerkzaamheden.

METRO Cash & Carry Nederland B.V.
METRO Cash & Carry Nederland B.V. bestaat uit 16 Makro-vestigingen en een hoofdkantoor in Diemen en heeft in totaal meer dan 5.400 werknemers. Makro onderscheidt zich in de markt door de cash & carry-formule, het scherpe prijsniveau en een volledig assortiment food en non-foodproducten voor professionele en zakelijke inkopers. METRO Cash & Carry International is met meer dan 615 groothandels verspreid over 29 landen de internationale marktleider in het segment selfservicegroothandels. METRO Cash & Carry is een onderdeel van de in Duitsland beursgenoteerde METRO Group, Duitsland.