Ingezonden persbericht


Persbericht

Milieuvriendelijk folders kijken op e-folders.nl

~ Online en offline aanbiedingen eenvoudig vergelijken op internet ~

Culemborg, 29 mei, 2008 - Er is een milieuvriendelijk, kosteloos en gemakkelijk alternatief voor de miljarden papieren folders die jaarlijks in de Nederlandse brievenbussen vallen. Op de website e-folders.nl kunnen consumenten reclamefolders lezen en aanbiedingen vergelijken. Consumenten kunnen dus het milieu sparen door een ja/nee- of nee/nee-sticker op hun deur te plakken maar tegelijkertijd toch op de hoogte blijven van de laatste koopjes.

E-folders is de grootste online aanbieder van reclamefolders in Nederland en sinds vorig jaar onderdeel van Kieskeurig BV. Net als vergelijkingssite Kieskeurig.nl begeleidt e-folders.nl consumenten bij een volgende aankoop. Maandelijks trekt de website zoÕn 350.000 unieke bezoekers die zich ori'nteren op aanbiedingen in reclamefolders uit het hele land. Bezoekers van de site bekijken gemiddeld vijf folders per bezoek en genereren in totaal 1,5 miljoen pageviews per maand.

Vrijwel alle grote verkoopketens zoals Xenos, Kijkshop en Halfords werken mee aan de site. Bezoekers kunnen uit de folders hun favorieten kiezen in de sectie Ômijn foldersÕ. Momenteel maken zoÕn 40.000 consumenten hiervan gebruik. Zij ontvangen tevens wekelijks hun persoonlijke folders. Op deze manier kiezen gebruikers hun eigen moment om de voor hen meest relevante aanbiedingen te bekijken.

De website biedt consumenten zo een gemakkelijk en milieuvriendelijk alternatief voor de traditionele folder. Daarnaast zijn koopjesjagers niet meer afhankelijk van de locale distributie van folders, maar kunnen ze ook aanbiedingen bekijken die normaal gesproken niet in de bus zouden vallen. Zo blijkt uit cijfers die tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame werden gepresenteerd dat al 16% van de consumenten naast aanbiedingen in papieren folders ook zoekt naar koopjes en nieuwe artikelen in online folders.

ÒMet e-folders.nl kunnen consumenten zich online ori'nteren op offline aanbiedingenÓ, zegt Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig.nl. ÒSamen met de online vergelijkingsmogelijkheden die Kieskeurig.nl biedt, ontstaat er hierdoor een volledig overzicht waarbij de gebruiker zelf de controle heeft.Ó

(318 woorden)