30.05.08: Publiekszaken Kerkrade scoort 8.0 bij klanttevredenheidsonderzoek
In april van dit jaar is een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd
door TNS NIPO in opdracht van Team Benchmarking Publiekszaken, waarbij
ruim 13.000 bezoekers van de gemeentelijke balies in de 90 deelnemende
gemeenten zijn ondervraagd. Het grootschalig onderzoek maakt deel uit
van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin gemeenten zich met
elkaar vergelijken.
De gemeente Kerkrade scoorde in dit onderzoek een totaalgemiddelde van
8.0 en deelt hiermee de eerste plaats met de gemeenten
Leidschendam-Voorburg, Moerdijk, Rijssen-Holten, Skasterlân en
Twenterand. Burgemeester Som zegt hierover: "Ik ben erg trots en blij
met dit resultaat. We werken in Kerkrade keihard aan het optimaliseren
van de dienstverlening en dan is dit een geweldige opsteker".
Goed resultaat
Hoge scores behaalde Kerkrade (hoger dan 8,5) bij vriendelijkheid,
deskundigheid en het inlevingsvermogen van de medewerker en de
duidelijkheid van de gegevensverstrekking.
Verbeterpunten
Minder scoorden de inrichting van de wachtruimten, de privacy, de
bewegwijzering binnen het stadskantoor en de openingstijden. Ook over
de prijs van het verkregen product en de parkeermogelijkheid rond het
stadskantoor waren de ondervraagden minder tevreden. "Het gevoel van
tevredenheid overheerst, maar we moeten onze ogen niet sluiten voor de
dingen die minder goed gaan. De komende tijd zullen we
bijvoorbeeld aan zaken als het parkeren en de wachtruimte meer
aandacht gaan besteden. Het kan en moet altijd beter", aldus de
burgemeester.
Gemeente Kerkrade