Gemeente Kerkrade

30.05.08: Publiekszaken Kerkrade scoort 8.0 bij klanttevredenheidsonderzoek

In april van dit jaar is een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Team Benchmarking Publiekszaken, waarbij ruim 13.000 bezoekers van de gemeentelijke balies in de 90 deelnemende gemeenten zijn ondervraagd. Het grootschalig onderzoek maakt deel uit van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin gemeenten zich met elkaar vergelijken.

De gemeente Kerkrade scoorde in dit onderzoek een totaalgemiddelde van 8.0 en deelt hiermee de eerste plaats met de gemeenten Leidschendam-Voorburg, Moerdijk, Rijssen-Holten, Skasterlân en Twenterand. Burgemeester Som zegt hierover: "Ik ben erg trots en blij met dit resultaat. We werken in Kerkrade keihard aan het optimaliseren van de dienstverlening en dan is dit een geweldige opsteker".

Goed resultaat
Hoge scores behaalde Kerkrade (hoger dan 8,5) bij vriendelijkheid, deskundigheid en het inlevingsvermogen van de medewerker en de duidelijkheid van de gegevensverstrekking.

Verbeterpunten
Minder scoorden de inrichting van de wachtruimten, de privacy, de bewegwijzering binnen het stadskantoor en de openingstijden. Ook over de prijs van het verkregen product en de parkeermogelijkheid rond het stadskantoor waren de ondervraagden minder tevreden. "Het gevoel van tevredenheid overheerst, maar we moeten onze ogen niet sluiten voor de dingen die minder goed gaan. De komende tijd zullen we bijvoorbeeld aan zaken als het parkeren en de wachtruimte meer aandacht gaan besteden. Het kan en moet altijd beter", aldus de burgemeester.