Nieuwe consumentenkaart geeft contante kassakorting bij(winkel)ketens

30/05/2008 10:38

MXdeal B.V.

Vele honderden euro's koopkrachtverbetering voor de consument.

Onder het motto boter-bij-de-vis introduceert MXdeal binnenkort een nieuwe kortingskaart voor consumenten. Deze kaart geeft direct aan de kassa, boter-bij-de-vis, korting bij vele verschillende winkel-, hotel-, restaurantketens etc. Deze twee eigenschappen (korting en boter-bij-de-vis) maken de kaart aantrekkelijk, zowel voor de verschillende ketens als voor de consument. 'Mensen hebben het gehad met ingewikkelde spaarsystemen met enorme saldi waar ze vervolgens (bijna) niet vanaf kunnen komen en een portemonnee boordevol kaarten', aldus MXdeal oprichter Hans Gerretsen. "Waarom voor iedere (winkel)keten één aparte kaart als het ook met één kaart kan voor vele winkelketens". Het loopt allemaal volgens planning ', aldus Gerretsen. 'Wij zochten naar een formule met zowel de voordelen van aantrekkelijke kortingen en de mogelijkheid om die korting per direct te verkrijgen. Boter-bij-de-vis dus. Het in Soest gevestigde bedrijf is ervan overtuigd dat de consument de aankoop van de kaart a euro 27,50 in veelvoud terugverdient. Gerretsen: "Mits men de kaart natuurlijk regelmatig gebruikt bij de met MXdeal samenwerkende partners, de (winkel)ketens."

Consumenten worden bedolven onder een stortvloed van reclame-uitingen. Hierdoor is het voor bedrijven moeilijk om klanten te binden. Veel bedrijven beginnen daarom een eigen loyaliteitsprogramma, maar de organisatie en de kosten die dit met zich meebrengt zijn enorm. Veel consumenten zien ook door de veelheid van voordeelkaarten het echte voordeel niet meer. Een kaart maakt niet meer echt blij, het is een complicerende factor geworden waarvan het voordeel pas geconsumeerd kan worden als je punten in een bepaalde winkel of aan een bepaald product besteed. De consument wil daarom af van de enorme hoeveelheid klantenkaarten in de portemonnee en terug naar het gemak van slechts één kaart. Daarom ontwikkelde MXdeal een klantenkaart waarmee de consument met één enkele kaart bij veel bedrijven in vele branches voordeel kan genieten.

Gerretsen: "Het jaarlijkse voordeel voor een gemiddeld gezin moet echter op kunnen lopen naar (meer dan) euro 1000,- Inmiddels heeft MXdeal contacten met ca. 200 landelijke (winkel)ketens.

Uiteraard zijn alle partners exclusief partner van MXdeal binnen hun branche.

De verkoop van de kaarten zal gebeuren via de MXdeal website en (hoogstwaarschijnlijk) ook via de met MXdeal samenwerkende partners.

Op dit moment worden door de afdeling Corporate Sales & Marketing o.l.v. Fred Lanson, contracten afgerond met partners in vele branches w.o:

autoverhuur, makelaardij, exclusieve vloerbedekking, restaurants, opticiens, supermarkten, drogisterijen, uitvaartverzorging, electronica, tuincentra, financieringen, hoortoestellen, fastfood, slagerijen, textielsupers en nog vele anderen.

In oktober hoopt men daadwerkelijke met de verkoop van de kaarten van start te kunnen gaan.

MXdeal neemt ook haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door ieder jaar twee goede doelen te ondersteunen. Deze goede doelen zullen door het jaar heen veel aandacht krijgen in de verschillende campagnes en op website. Tevens wordt door het jaar heen gezocht naar mogelijkheden om samen te werken op het gebied van acties en joint promotions.

Partners en kaarthouders ondersteunen door deelname aan het MXdealconcept, gezamenlijk met MXdeal, deze goede doelen. Voor 2009 is al een keuze gemaakt voor de Zeehondencr(ee)che van Lenie 't Hart in Pieterburen. Het tweede goede doel zal binnenkort ook bekend worden gemaakt.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.mxdeal.nl