KLM

KLM neemt definitief afscheid van papieren ticket

AMSTELVEEN, 30 mei 2008 - KLM maakt bekend dat zij met ingang van 1 juni aanstaande alleen nog e-tickets zal uitgeven voor haar vluchten. De overgang naar 100% e-ticketing is in overeenstemming met het doel van de luchtvaartindustrie om het papier te verdrijven uit het proces van ticketuitgifte. Door de afschaffing van papieren tickets wordt elk jaar het equivalent van 50.000 volwassen bomen behouden en bespaart de luchtvaartindustrie jaarlijks een bedrag tot USD 3 miljard.

E-tickets zijn al heel populair onder zaken- en vrijetijdsreizigers. In mei 2008 waren bijna 99% van alle KLM tickets e-tickets. E-ticketing is een veilige vorm van ticketuitgifte die de reisplannen van passagiers efficiënter maken en de stress eromheen verlagen, aangezien alle reisgegevens elektronisch zijn opgeslagen in het reserveringssysteem, op elk gewenst moment toegankelijk zijn en in tegenstelling tot papieren tickets nooit verloren of gestolen kunnen worden.

Martijn van der Zee, Vice President Distribution & E-Commerce, zegt er het volgende over: "E-ticketing is de sleutel tot de vereenvoudiging van onze klantprocessen. Klanten kunnen boeken via KLM.com of bij een reisbureau, ontvangen hun tickets via e-mail en wijzigen, indien nodig, zelf hun reserveringen. Klanten kunnen vanaf 30 uur voor vertrek inchecken via KLM.com en hun stoel uitkiezen. Dat we 100% e-ticketing realiseren is niet alleen een belangrijke mijlpaal voor KLM, maar ook voor haar klanten."