Ingezonden persbericht



PERSBERICHT

Oranje krijgt versterking van vier Player Escorts tijdens UEFA EURO 2008 McDonald's biedt 682 Europese kinderen unieke ervaring

Amsterdam, 30 mei 2008 - De officiële Player Escorts van Oranje zijn bekend. Fleur van de Wiel (7) uit Twello, Tano Caris (7) uit Maastricht, Sammy Koopman (7) uit Den Haag en Valentino Bonevacia (6) uit Groningen zijn geselecteerd als officiële begeleiders van het Nederlands elftal. Zij gaan tijdens het EK voetbal vier dagen naar Zwitserland. Hoogtepunt van hun reis: hand in hand met een speler van Oranje het veld op bij de wedstrijd Nederland -- Frankrijk op 13 juni.

Als hoofdsponsor van de UEFA en FIFA geeft McDonald's bij elk internationaal voetbaltoernooi een aantal kinderen de unieke mogelijkheid om als Player Escort op te treden. Ze gaan dan hand in hand met hun favoriete speler het veld op aan het begin van de wedstrijd. Voor het komende EK zijn de Player Escorts onder andere geselecteerd via een speciale actie met Panini-verzamelkaartjes, die van 10 april tot 8 mei bij het Happy Meal verkrijgbaar waren.

Hand in hand met Oranje
De vier Player Escorts krijgen een geheel verzorgde vierdaagse reis naar Zwitserland, samen met een ouder/verzorger. Het programma -- van woensdag 11 juni tot en met zaterdag 14 juni -- staat bol van de gezellige en sportieve activiteiten, zoals een voetbalwedstrijd tegen de Franse Player Escorts. Het belangrijkste onderdeel is hun officiële optreden als Player Escort op 13 juni bij de wedstrijd Nederland -- Frankrijk in Bern.

Over McDonald's
De selectie van de Player Escorts is het exclusieve recht van McDonald's. McDonald's is al vele jaren sponsor van het EK voetbal, het WK voetbal en de Olympische Spelen. Sinds 2004 is McDonald's ook hoofdsponsor van de Nationale Sportweek. Op lokaal niveau sponsoren de restaurants verschillende sportverenigingen en -activiteiten.

In Nederland heeft McDonald's 218 restaurants, die wekelijks door ongeveer 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 15.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald's vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald's wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.



Ingezonden persbericht