Annie Connect en ComsysConnect presenteren unieke aanpak


Komst van landelijk 14+ netnummer voor overheidsinformatie creëert werkplekken voor arbeidsgehandicapten binnen gemeentes

VEENENDAAL, SOESTERBERG, 20080530 -- Op het gemeente congres van 27 mei j.l. presenteerden Annie Connect en ComsysConnect hun visie op thuiswerken in de callcenter branche. Thuiswerken is een goede optie voor reïntegratie van inwoners van de eigen gemeente die vanwege een arbeidshandicap of andere redenen moeilijk bemiddelbaar zijn. Binnenkort beschikken alle gemeentes over een eigen callcenter dat wordt bereikt via een nieuwe nummerreeks, namelijk 14 gevolgd door het netnummer. Inwoners kunnen voor al hun vragen met betrekking tot de overheid terecht op dit nummer. Rotterdam is voorloper van de invulling van dit project.

Zo kan de burger in Rotterdam straks terecht voor alle vragen via 14010. En in Amsterdam kiest men 14020. Gemeentes mogen de callcenters zelf inrichten, waardoor ze vrij zijn om zelf mensen aan te nemen of de inrichting uit te besteden aan een extern callcenter. Gemeente Rotterdam heeft een eigen visie voor de invulling van hun callcenter en heeft daarom de organisatie Ro!Entree opgericht. Omdat medewerkers van callcenters ook vanuit huis kunnen opereren, wil Rotterdam haar callcenter bemannen met inwoners die nu nog thuis verblijven vanwege een arbeidshandicap of andere redenen waardoor zij moeilijk bemiddelbaar zijn in de arbeidsmarkt. Thuiswerken is een goede optie voor deze specifieke groep inwoners, omdat dit de drempel voor herintreden op de arbeidsmarkt kan verlagen.

Voor de ontwikkeling van dit project nam Gemeente Rotterdam contact op met Annie Connect. Annie Connect heeft jarenlange ervaring met het concept van thuiswerkers in de callcenter branche. De helft van de werknemers van Annie Connect werkt vanuit huis en vele werknemers met een WAO/ WIA-achtergrond hebben inmiddels een vast dienstverband. De werkwijze van Annie Connect is in samenwerking met het bedrijf Comsys ontwikkeld tot een compleet hosted virtueel contactcenterproduct. Dit product is onder de nieuwe naam ComsysConnect nu ook beschikbaar voor andere bedrijven en gemeenten die het model van Annie Connect willen implementeren in hun situatie.





Comsys