Rapid Logistics nieuwe logistieke dienstverlener voor Allied Telesis

05/06/2008 17:03

The Chain Connection

Hoofddorp, 6 juni 2008 - Sinds twee maanden heeft Allied Telesis International de cruciale logistieke operatie ondergebracht bij Rapid Logistics. Snel ingrijpen bij tegenvallende resultaten bij de oude partner bleek een juiste beslissing. De logistieke dienstverlening loopt beter dan ooit.

Transport is van essentieel belang voor een bedrijf als Allied Telesis. Klanten die producten bestellen verwachten snelle levering en goede service. Een snel en flexibel logistiek systeem en dienstverlening kan dan precies het verschil maken. Sinds april werkt Allied Telesis voor haar logistieke dienstverlening samen met Rapid Logistics uit Schiphol Rijk. "We hebben nu twee maandeinden achter de rug, met de bijbehorende pieken in het proces, en het draait beter dan ooit", aldus René Hendriks, SVP Operations bij Allied Telesis.

Kwaliteit dienstverlening

Allied werkte voorheen met Intexo, een kleinere dienstverlener, die na een aantal overnames uiteindelijk belandde bij EXEL Logistics. "Door de jaren heen hebben wij altijd de kwaliteit van de logistieke dienstverlening hoog weten te houden, vooral omdat alle veranderingen geen effect hadden op het Warehouse Management System en het personeel dat bij ons werkte", verklaart Hendriks. Dat veranderde toen EXEL werd overgenomen door DHL. "Het personeel veranderde, en wat erger was: het nieuwe logistieke software systeem, dat zo veelbelovend leek, bleek een teleurstelling." De kwaliteit van de dienstverlening kwam in gevaar, waardoor er een eind aan deze samenwerking kwam.

Samenwerken

Het interim project management kwam in handen van Warecon. Zij kregen in samenwerking met Allied Telesis in korte tijd enorm veel geregeld. De keuze voor Rapid Logistics was daarna snel gemaakt. Rapid Logistics verzorgde voorheen het transport voor Allied Telesis en het was snel duidelijk dat het bedrijf meer te bieden had. De relatie tussen Allied Telesis en Rapid Logistics bestempelt Hendriks niet als de normale klant-dienstverlener relatie. Hendriks: "Het is echt samenwerken. Rapid Logistieks doet de warehousing en de logistiek, maar Allied Telesis bepaalt de voorwaarden. Zo konden wij onder meer aangegeven welke personen we in dienst wilden." Hij vervolgt: "Rapid is een kleinere dienstverlener dan DHL, maar biedt ons meer flexibiliteit en hogere kwaliteit tegen een betere prijs. Ze hebben onder andere een modulair opgebouwd warehouse management systeem. En Rapid heeft aandacht voor het milieu: het proces is papierloos en ze gebruiken zoveel mogelijk duurzame producten."

Over Allied Telesis

Allied Telesis International maakt deel uit van de Allied Telesis Group (AT), opgericht in 1987, die kantoren heeft over de hele wereld, met meer dan 3000 werknemers en een jaarlijkse wereldwijde omzet van 500 miljoen dollar. Allied Telesis heeft haar leidinggevende positie in de sectoren groot zakelijk of enterprise, operator- en connectiviteitszaken, verkregen door haar zakelijke visie op netwerktechnologie voor professionele markten. Allied Telesis verbindt de IP-wereld op efficiënte wijze door betaalbare en zeer betrouwbare netwerkoplossingen. www.alliedtelesyn.com

Over Rapid

Rapid Logistics biedt alle mogelijke fullservice-oplossingen om een zending met de juiste behandeling op de juiste tijd op het juiste adres te krijgen. Of het nu gaat om een envelop of een pallet. Naast verschillende diensten, die kunnen worden aangevuld met maatwerkservices, beschikt Rapid Logistics over online-diensten en over opslagcapaciteit. www.rapidair.nl





http://www.rapidair.nl