Ingezonden persbericht

BelCompany start met verkoop mobiele televisie van KPN

Amsterdam, 29 mei 2008 - Op 5 juni start BelCompany met de verkoop van mobiele televisie van KPN. Tijdens een officiële persbijeenkomst, vandaag in Amsterdam, lichtte KPN de nieuwe ontwikkeling toe. Met de landelijke en publieke introductie van 10 televisiekanalen voor mobiele telefoons (DVB-H) heeft Nederland een internationale primeur. Het enthousiaste directieteam van BelCompany trok in Utrecht de winkelstraten in om het winkelende publiek kennis te laten maken met mobiele televisie op de mobiele telefoon. De reacties waren uiterst positief.

Met de nieuwe dienst van KPN kunnen gebruikers voor een vast bedrag per maand op hun mobiele telefoon televisie kijken via DVB-H. Naast de publieke zenders kunnen ook verschillende commerciële zenders worden ontvangen. Onbeperkt televisie kijken via KPN gaat bij BelCompany ¤9,95 per maand kosten en wordt in eerste instantiee geïntroduceerd met de Samsung P960 TV en de LG KB620. Klanten die een nieuw mobiel abonnement van KPN kopen (2-jarig KPN Flexibel-abonnement van ¤ 27,50 of hoger) krijgen mobiele televisie gedurende de looptijd van het contract gratis.

Tijdens de demonstratie van mobiele televisie, vorige week in Utrecht, reageerden consumenten enthousiast op de nieuwe vinding. Paul Vreeburg, algemeen directeur van Belcompany sprak in Utrecht zelf potentiële klanten op straat aan: 'Toen mensen de scherpe beeldkwaliteit zagen waren ze direct enthousiast.' Vanaf begin juni kunnen geïnteresseerden zelf de kwaliteit testen, via een demo-toestel in hun lokale BelCompany-vestiging.

Over Belcompany
BelCompany is met 170 winkels de grootste onafhankelijke telecomaanbieder van Nederland. BelCompany is onderdeel van het beursgenoteerde Macintosh Retail Group N.V. en werd in 1995 opgericht. Onlangs kondigde BelCompany de lancering van de nieuwe telecomwinkel Telefoonkopen.nl aan. Deze keten van 29 discount winkels opent 3 juli landelijk zijn deuren. BelCompany bestaat ruim 10 jaar en heeft haar toppositie mede te danken aan haar beleid om de consument keuzevrijheid te bieden uit alle toestellen en alle netwerken.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht