Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

5 juni 2008

Vernieuwde website ITSMF een groot succes
De spectaculair vernieuwde website van ITSMF Nederland, die op het ITSMF Jaarcongres 2007 werd gepresenteerd, blijkt een groot succes. Dat de website enorm populair is bij it-professionals voor hun vakinhoudelijke behoeften blijkt uit het feit dat er inmiddels 2500 vakgenoten een gratis profiel hebben aangemaakt. Het 2500ste profiel staat op naam van Edwin Middelkoop, werkzaam bij BCD Travel en heeft daarmee een taart en een boekenpakket ter waarde van ¤200 geewonnen. ITSMF directeur Arjen Droog reageert verheugd op deze mijlpaal: 'Er worden voortdurend nieuwe profielen aangemaakt. Onze doelstelling was om eind 2008 minimaal 2500 profielen te hebben. Dit hebben we nu al gehaald, en het is pas juni.'

Sinds de presentatie op het ITSMF Jaarcongres in 2007 bestaat de mogelijkheid om een profiel aan te maken en daarmee toegang te krijgen tot ontzettend veel vakinhoudelijke informatie. Arjen Droog: 'ITSMF wil graag haar leden een webomgeving bieden waar men veel vakinhoudelijke informatie kan vinden en delen. Behalve actueel nieuws en de vakinhoudelijk informatie, verdeeld in topics, frameworks, leveranciers en opleidingen is er ook een forum waar vakspecialisten onderling discussiëren over verschillende vraagstukken. ITSMF beschouwt haar webomgeving als een belangrijk communicatiekanaal en is daarom continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit om zo haar leden optimaal te faciliteren.'

Over ITSMF Nederland
Wat in 1993 begon als een 'itil-club', is vandaag de dag uitgegroeid tot de grootste onafhankelijke vereniging op it-servicemanagement- en it-managementgebied. Tot de plusminus 450 bedrijven en organisaties die lid zijn van ITSMF Nederland, behoren it-afnemers uit alle sectoren van de Nederlandse economie, it-dienstverleners en consultancybedrijven. ITSMF ondersteunt de ontwikkeling van het it-servicemanagementwerkveld en stimuleert de uitwisseling van kennis met verwante vakgebieden. ITSMF treedt op als netwerkorganisatie voor haar leden in Nederland. Onafhankelijk van producten, leveranciers en/of branches creëert zij een forum ten behoeve van informatie en kennisuitwisseling. De beproefde instrumenten die ITSMF daarbij ter beschikking staan zijn:
- seminars, die zich richten op specifieke aspecten (bijvoorbeeld IT governance),
- het jaarlijkse Best Practices Congres, waar uitwisseling van kennis en ervaring centraal staat
- het ITSMF Jaarcongres, dat een overzicht geeft van de stand van zaken op het vakgebied en dat veel ruimte biedt aan het netwerkconcept van de vereniging
- het CIO diner, tijdens welke CIO's visie en kennis uitwisselen aan de hand van een door een aantal inleiders aangedragen thema's en stellingen.
- het tijdschrift Best Practice Magazine, dat in opdracht van ITSMF wordt uitgegeven en dat als orgaan van de vereniging geldt.

ITSMF Nederland maakt deel uit van ITSMF International, het internationale Service Management-platform, waarbij inmiddels meer dan 40 landenverenigingen zijn aangesloten.