Persbericht

UPC Broadband kiest voor NAVTEQ kaartdata

~ NAVTEQ-kaartgegevens ondersteunen geografische market intelligence systems in Europa ~

Veldhoven, 5 juni, 2008 - NAVTEQ (NYSE: NVT), toonaangevend aanbieder van digitale kaarten voor autonavigatie en location-based solutions, is door UPC Broadband gekozen om zijn geografische market intelligence systeem met NAVTEQ kaartdata te ondersteunen. Geoscape Europe BV is daarvoor de strategische distributeur van NAVTEQ s kaartdata.

De Europese database marketing afdeling van UPC implementeerde onlangs een door Geoscape geleverde geografische doelmarkt-applicatie. Het klantenbestand werd op basis van marketingrelevante factoren, zoals leeftijd, inkomen, aanwezigheid van kinderen en eerder afgenomen producten in groepen verdeeld. Zo kan UPC de doelgroepen effectief benaderen en de inzet van marketingbronnen optimaliseren.

Geoscape s doelmarkt-applicatie wordt ondersteund door NAVTEQ-kaarten en een scala aan andere geo-demografische informatie. Hiermee kan UPC zijn klanten op de kaart geo-coderen en informatie op basis van het adres toevoegen. Deze informatie geeft doorgaans een indruk van het opleidingsniveau, de samenstelling van het huishouden en het inkomen. Deze informatie, gecombineerd met een eigen model voor het voorspellen van verkopen en klantverloop, helpt UPC geografisch de belangrijkste activiteiten in zijn klantendatabase herkennen. Hierdoor kan het bedrijf zijn klanten nauwkeuriger profileren.

Met de Geoscape doelmarkt-applicatie en de kaarten van NAVTEQ hebben we nu een oplossing waarmee we onze klanten kunnen analyseren op basis van geo-demografische profielen , zegt Jim Jenkins, Director Database Marketing bij UPC Broadband Holding. Zo kunnen we beter op hun behoeften inspelen, aanbiedingen van nieuwe productontwikkelingen naar voren halen, passende productprijzen bepalen en kansrijke gebieden identificeren voor verdere groei.

NAVTEQ richt zich continu op het ontwikkelen van zijn data in nieuwe gebieden. Geomarketing is daarbij één van de belangrijkste aandachtsgebieden binnen de Enterprise-divisie , zegt Eric Fumat, Vice President & Senior Manager bij NAVTEQ s Enterprise-divisie. De relatie met Geoscape, een belangrijke speler in dit segment, zal NAVTEQ zeker helpen zijn sterke positie te behouden.

(305 woorden)