Ingezonden persbericht


Reclame activisme tijdens Cannes Lions Reclamefestival

Getty Images leidt debat met exclusieve en culturele leiders, activisten, publiek en jong talent

Den Haag 5 juni 2008: Tijdens het 55ste Cannes Lions International Advertising Festival (15-21 juni 2008) zal Getty Images een stimulerend debat gaan voeren over 'Advertising Activism' op donderdag 19 juni om 09.45 uur in het Debussy Auditorium, Palais Des Festivals. Het publiek zal samen met een exclusief panel, bestaande uit Sam Roddick (dochter van oprichtster Body Shop en bekende recycling activiste) en Ted Royer, executive creative director van reclamebureau Droga5, zullen de discussie aangaan of de regels van activisme kunnen worden toegepast bij het maken van reclame voor bepaalde merken. Dit debat ondersteunt de 'outdoor' foto expositie van Getty Images die bestaat uit prikkelende beelden die het publiek zal aanmoedigen de discussie aan te gaan over het feit of reclamemakers activisme kunnen omarmen en welke categorie beelden een hedendaagse issue of trend ondersteunen.

7 dagen lang debat...

Lewis Blackwell, creatief adviseur van Getty Images zal het seminar leiden: "het thema van het seminar en de bijbehorende outdoor foto-expositie, gaat over het feit dat reclame geen conventionele media grenzen meer kent. Nieuwe media, nieuwe visuele landschappen, nieuwe moralen en nieuwe communicatiemethodes zorgen voor nieuwe radicale uitdagingen en kansen om een merk onder de aandacht van een bepaald doelgroep te brengen. Samen met activisten, trendwachters, publiek en onze eigen inzichten, willen wij deze ontwikkeling een duwtje in de rug geven". Meer informatie over de foto expositie en het debat op: www.gettyimages.com/cannes2008.

24 uur strijd van jonge creatievelingen.....

Ook dit jaar ondersteunt Getty Images 'The Young Lions Competition'. Deze internationale wedstrijd tussen jonge creatievelingen moedigt jong creatief talent aan om binnen 24 uur een succesvolle campagne te ontwikkelen voor een opdrachtgever uit de reclamewereld. Hierbij zal gebruik gemaakt worden van beelden uit de verschillende fotocollecties van Getty Images. Nederland wordt vertegenwoordigd door Thijs Biersteker en Karian Weijers voor de categorie Print. Tim de Waard en Daan Samama zullen Nederland vertegenwoordigen voor de categorie Film). De teams streden eerder op 12 en 13 mei tijdens de voorrondes van 'The Young Lions Competition' in Amsterdam en dat in samenwerking met Getty Images, Jonge Honden en Cebuco werd georganiseerd. Meer informatie over deze wedstrijd op: www.canneslions.com/festival/yl_competition.cfm.

Dé coolste Getty Images Massive Music party in Cannes

Ook dit jaar zal Getty Images samen met Massive Music een spetterend feest organiseren op Noga Beach. Op woensdag avond 19 juni om 21.00 uur zullen meer dan 2200 creatievelingen van over de hele wereld swingen op de muziek van DJ Steve Johnsen & DJ Sietz en van The Bang Gang Deejays (Jaime Doom, Gus Da Hoodrat & Ajax). Meer informatie op: www.massivewednesday.com


- EINDE -