Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Unox 'Soep in Zak' zonder kunstmatige
geur-, kleur- en smaakstoffen

Tweede stap in grootschalige operatie naar
een natuurlijker productassortiment een feit

Rotterdam, 15 juni 2008 - Unox verwijdert kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen uit haar Soep in Zak-varianten. Met de aanpassing van de receptuur speelt Unox in op de groeiende consumentenbehoefte aan lekker, natuurlijker en bewust eten. Unox zet hiermee ook een tweede stap in de grootschalige campagne 'Eerlijk is Heerlijk' door haar productassortiment nog natuurlijker te maken. In het najaar van 2007 haalde de fabrikant al een aantal kunstmatige geur- en smaakstoffen uit de rookworsten.

Behoefte aan boerenromantiek: eerlijk en puur eten "De boer, zijn land en zijn oogsten wijzen ons consumenten momenteel de weg. Hij staat voor eerlijk, puur, ongecompliceerd en romantisch. Consumenten zijn bezig met een collectieve zoektocht naar natuurlijke en onverbloemde smaken, die terugverwijzen naar de tijd dat geluk en eten nog heel gewoon waren. En toevoegingen nog niet bestonden. De tijd, dat heerlijk nog eerlijk was. Of andersom", aldus food trendwatcher Marjan Ippel - www.talkinfood.nl. Bij de samenstelling van de Soep in Zak-varianten wordt dan ook zoveel mogelijk gebruik gemaakt van wat de natuur biedt: pure ingrediënten.

Bekijk hier de factsheet over de verschillende Soep in Zak-varianten.

Groter aanbod van natuurlijke grondstoffen
Aan de verwijdering van de kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen is een langdurig proces voorafgegaan. Inge van Berkel, implementatiemanager van Unox soepen, zegt hierover: "Kunstmatige toevoegingen kun je niet zonder meer uit producten halen, want ze zijn vaak van belang voor de smaak en de samenstelling ervan. Maar onze kennis hierover groeit, evenals het aanbod van natuurlijke grondstoffen. Zo kunnen we nu een aantal kunstmatige smaakversterkers vervangen door natuurlijke aroma's. De vertrouwde smaak van de Soep in Zak-varianten blijft natuurlijk behouden, alleen voegt Unox daar wat bewustzijn aan toe."

Unox deelt 50 kilometer soep uit
In week 25 organiseert Unox een grootschalige actie, waarbij tienduizenden mensen de kans krijgen de aangepaste Soep in Zak-receptuur te proeven. Op 336 locaties in Nederland worden in totaal 210.500 zakken soep uitgedeeld. Achter elkaar gelegd hebben deze Soep in Zak-verpakkingen een lengte vergelijkbaar met de weg van de Unox-fabriek in Oss naar Arnhem, ongeveer 50 kilometer. De in totaal 120.000 liter soep wordt uitgedeeld bij NS-stations, pompstations, bedrijventerreinen en demolocaties in supermarkten door heel Nederland. Klik hier voor een overzicht aan uitdeellocaties.

Bekijk hier de factsheet over de verschillende Soep in Zak-varianten.

Eerlijk is Heerlijk
De ingrijpende veranderingen in receptuur vallen binnen de filosofie van Unox 'Eerlijk is Heerlijk', waarbij de fabrikant haar producten tegen het licht houdt en waar mogelijk kunstmatige toevoegingen vervangt door natuurlijke ingrediënten. Eerlijke heerlijke soepen van Unox zijn vanaf week 25 verkrijgbaar en herkenbaar aan het logo 'Zonder kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen'. Na de eerdere introductie van de aangepaste rookworsten en de introductie van de aangepaste Soep in Zak-varianten volgen op termijn ook andere producten uit de portfolio van Unox.


- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie (