De ICT'er wil 'het clubgevoel'

16/06/2008 09:51

LVB Networks

Amsterdam, 16 juni 2008 - De ICT'er van nu wil werken voor een club die beschikt over het 'wij-gevoel'. Net zoals er een bepaalde status ontleend wordt aan de voetbalclub, studentenvereniging of rotary, ontlenen Young Professionals in de ICT sector status aan hun baan. Het imago van werkgevers wordt hiervoor steeds belangrijker bij het aantrekken van nieuwe mensen. Dit blijkt uit het onderzoek Top ICT Werkgevers Nederland 2008, een jaarlijkse overzicht van CRF over de arbeidsomstandigheden bij de Topwerkgevers in de ICT-branche.

De 'wij-clubs'

Een opmerkelijke uitkomst van het onderzoek is dat alle Top ICT Werkgevers 2008 druk bezig zijn 'het clubgevoel' te realiseren. 'Zonder Employer Branding redt je het niet meer', legt de top van de ICT uit: 'Werknemers willen zichzelf kunnen herkennen in de identiteit van de organisatie. Ze gaan werken voor de club die bij hen past, net zoals ze op zaterdag voetballen bij de voetbalclub die bij hen past.' Volgens Mary van der Kuip, Manager Benelux bij CRF hebben werkgevers met het wij-gevoel niet alleen voordeel bij het aantrekken van personeel, 'Ze zijn tevens veel honkvaster, 78% van de Top ICT Werkgevers 2008 heeft een personeelsverloop lager dan 10%, uniek in de huidige overspannen ICT-arbeidsmarkt.' legt Mary van der Kuip uit.

Krappe markt

Door de huidige krappe arbeidsmarkt, waar met name de ICT sector mee kampt, spannen 9 van de 10 werkgevers zich extra in om ICT-professionals aan zich te binden met interessante, persoonlijke arbeidsvoorwaarden. Veel van hen beschikken over bijzondere benefits, zoals: een sportabonnement op kosten van de baas, een work-life balance workshop of een persoonsgebonden budget voor opleidingen die niet per sé aan de baan maar wel aan de persoon gekoppeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan: een cursus Spaans omdat je nu eindelijk wel eens een gesprek wilt aangaan met je Spaanse schoonfamilie. Naast deze arbeidsvoorwaarden zijn ze erg vooruitstrevend als het gaat om de uitstraling van hun organisatie.

Over CRF

Al ruim 17 jaar identificeert CRF internationaal Top Performers op het gebied van Werkgeverschap, Leiderschap en Strategie. De programma's van CRF bieden organisaties een uniek platform voor de presentaties van hun individuele resultaten en young professionals een realistisch beeld van de organisaties als werkgever. CRF werkt intensief samen met strategische partners en autoriteiten op het vakgebied, zoals: Deloitte, Accenture, Hay Group, Automatisering Gids en NRC Carrière.

Ieder jaar worden de uitkomsten van het onderzoek Top ICT Werkgevers gepubliceerd in de uitgave Top ICT Werkgevers Nederland. Het programma Topwerkgevers is een bewezen succes in verschillende branches bij het aantrekken van talent bij meer dan 2.500 grote bedrijven over de hele wereld.





http://www.crf.com


Noot voor de redactie:

Noot voor redactie,