Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 13 juni 2008

Creatief in de bus tijdens Cebuco Buspitch

Cebuco, representant van het Cannes Lions International Advertising Festival, organiseert i.s.m. met JongeHonden en adverteerder UnieKaas een pitch tijdens de bustocht van Amsterdam naar Cannes. De twintig creatieve jonge teams worden uitgedaagd een concept voor een dagbladcampagne te be- denken tijdens de 20-urige bustocht die leidt naar het reclamefestival.

Ergens tussen Amsterdam en Cannes zal marketing manager Jan de Mol van UnieKaas aan boord van de bus komen om de briefing toe te lichten. Op maandag 16 juni worden de teams in het Majestic Hotel in Can- nes verwacht door een internationale jury aan wie ze hun voorstellen moeten presenteren. In die jury zitten Masa Kawamura (180 Amsterdam), Stephan Vogel (Ogilvy Frankfurt), Marco de Boer (Artmiks Amsterdam), Magnus Olsson (Saatchi & Saatchi), Dennis May (DDB Germany), Jan de Mol (marketing manager Unie- Kaas) en Jacqueline van den Heuvel (Cebuco). De twee beste teams winnen een stage bij een van de pres- tigieuze bureaus Saatchi London of Ogilvy Frankfurt. "Cebuco komt hiermee tegemoet aan de wens van jonge creatieven om in Cannes meer contact te hebben met internationale senior creatieven. Daarnaast wordt de ongelooflijke dosis creativiteit aan boord van de bus goed benut, twintig teams die twintig uur helemaal `los' kunnen gaan op de briefing van UnieKaas. Bo- vendien is het voor UnieKaas een geweldige manier om kennis te maken met de mogelijkheden van het mediumtype dagblad en daar ook eens out-of-the box naar te laten kijken door een jonge generatie creatie- ven. UnieKaas, die vorig jaar van eigenaar wisselde, heeft ambitieuze groeiplannen en wil door middel van een campagne de nieuw geformuleerde propositie naar de doelgroep communiceren; een perfecte case voor een dagbladcampagne", aldus Jacqueline van den Heuvel van Cebuco.

Een verslag van de pitch en de jurering is te volgen op www.canneslions.nl.