Ingezonden persbericht

Homeshopping bedrijf OTTO toont productreviews en waarderingscijfers

(QWP Tilburg Thu, 19 Jun 2008 16:12:00 GMT) - AlaTEST toont en waardeert wereldwijde professionele reviews van gerenommeerde vakbladen en portals. Op deze wijze ondersteunt OTTO haar bezoekers bij het nemen van een aankoopbeslissing. Door het partnerschap met alaTEST voorziet OTTO in de groeiende behoefte van bezoekers aan transparantie en onafhankelijke productinformatie. Talloze bronnen Diverse producten van OTTO zijn voorzien van professionele reviews uit honderden professionele Nederlandstalige en Engelstalige bronnen. AlaTEST haalt onder andere informatie op van websites als consumentenbond.nl, Tipa.com, ZDNet.nl en Computable.nl. Enkele Engelstalige bronnen zijn Consumerreports, Cnet, PCWorld en Trustedreviews. Op basis van de verzamelde beoordelingen kent alaTEST vervolgens een alaSCORE toe aan een product. De alaSCORE is een relatieve waardering die aangeeft hoe een product in vergelijking met alle anderen uit dezelfde categorie door experts beoordeeld wordt. AlaSCORE geeft het kwaliteitsoordeel over een product op een schaal van 0 tot 100 en wordt ondersteund met kleurgebruik (rood, oranje en groen). Transparantie OTTO is van mening dat het werken met reviews een belangrijke stap is naar het aanbieden van meer informatie en transparantie gedurende het aankoopproces. De potentiële koper van een product kan door het lezen van product waarderingen uit objectieve bronnen beter beoordelen of het aan te kopen product aan zijn of haar verwachtingen zal kunnen voldoen. Bovendien telt de mening van de kopers nu uiteindelijk zelf ook mee omdat zij zelf ook in de gelegenheid worden gesteld om een review te plaatsen. In Duitsland experimenteert de OTTO- Group in dit kader reeds met de 'social shopping community' Smatch.com waar leden naar hartenlust producten kunnen zoeken, ervaringen kunnen uitwisselen en aankopen kunnen doen. Over OTTO Otto Nederland maakt deel uit van het wereldconcern de OTTO-Group. Deze is wereldwijd marktleider op de internationale homeshoppingmarkt met vestigingen in 21 landen in Europa, Amerika en Azië. De OTTO-Group telt ruim 53.000 medewerkers. (Omzet concern ¤ 15,2 miljard in 2007). Meer innfo: Jan Bosse, Manager marketing strategie en e-commerce, OTTO B.V. Tel.: 013 4651474 Meer informatie http://www.otto.nl
Meer informatie over OTTO
Over alaTEST AlaTEST verzamelt, analyseert en distribueert expert productreviews met het doel consumenten beter voor te lichten over de kwaliteit van producten en zo te helpen bij het maken van een weloverwogen aankoopbeslissing. AlaTEST berekent een objectieve productkwaliteit beoordeling, de zogenaamde alaSCORE, gebaseerd op alle beschikbare reviewcontent en beoordelingen van experts. Op dit moment bevat de database meer dan 1,4 miljoen productreviews, hoofdzakelijk over consumentenelektronica, van meer dan 700 internationale tijdschriften en websites zoals Consumentenbond, PCWorld, CNET.com, Stiftung Warentest, PC Welt etc. De service is nu beschikbaar voor 13 verschillende landen in 10 verschillende talen waaronder Nederlands.