Ingezonden persbericht


Persbericht

Hogere winstgevendheid door feminisering economie

Amsterdam, 24-6-2008

De samenleving is in rap tempo aan het feminiseren. Met als gevolg een nieuwe, beter renderende economie. Dat stelt trendwatcher Justien Marseille in het nieuwe nummer van Second Sight over feminisering.

Roddelen en samenwerken: dat zijn twee kenmerken van een femininiene samenleving. Zo'n samenleving is winstgevend, zegt trendwatcher Justien Marseille in het in het nieuwe nummer van Second Sight.

Door de transparantie - mede het gevolg van web 2.0- toepassingen - worden weinig middelen verspild. Bovendien kennen mensen elkaar zeggenschap toe op basis van hun bekwaamheden en kunnen (opinie)leiders minder eenvoudig verkeerde beslissingen nemen dan in een masculiene, sterk hiërarchische samenleving. Volgens Marseille is Nederland met zijn poldermodel van samenwerken gemakkelijk in staat te profiteren van de mogelijkheden die feminisering biedt.

In het artikel 'Meer winst in roddeleconomie' in Second Sight worden deze ideeën nader uitgewerkt.

Verder in Second Sight:

* Een interview met Femke Leemeijer, uitgever van Opzij
* Een artikel van Eveline Posma van Bosley over marketing gericht op vrouwen: de meeste marketing is gericht op mannen, terwijl vrouwen goed zijn voor 80 procent van de consumentenaankopen
* Onno Aerden (GMG/Miljonair) over waarom vrouwen vallen op mannen met geld
* Fooddesigner en -trendwatcher Marielle Bordewijk over Zorgzaam eten
* Columnist James Veenhoff over de Ontevreden Trut versus de Compleet Verwijfde Sukkel
* Een vooraankondiging van Macchina, 's werelds eerste autoblad voor vrouwen
* 10 jaar trends: deel één van een serie over de belangrijkste trends van de afgelopen tien jaar

Nadere informatie:

Second Sight
Vossiusstraat 50
1071 AK Amsterdam
Tel. 020 4 707 444, vraag naar Jan Bletz (jan@secondsight.nl) of Andrea Wiegman (andrea@secondsight.nl) Algemeen e-mailadres: info@secondsight.nl WWW: secondsight.nl