Ingezonden persbericht


Singapore Airlines gebruikt Amadeus Altéa Customer Management Solutions voor passagierssystemen

Gigantische stap in de verkoop, reserveringen, wereldwijde inventaris en controle op vluchtoperaties

Hoofddorp - Amadeus, wereldwijd leider in technologie- en distributiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, levert Singapore Airlines een management platform, waarmee de luchtvaartmaatschappij het managen van zijn passagiersservice revolutionair kan veranderen.

Singapore Airlines kwam tot de keuze voor de Amadeus Altéa Customer Solution (CMS) na een uitgebreide en gedetailleerde evaluatie. De uitgebreide ervaring die Amadeus heeft met het overzetten van oudere applicaties en platformen naar nieuwere technologieën, waardoor de klanten minimaal worden betrokken, gaf de doorslag.

Volgens Davis V. Jones, Executive Vice President, Commercial, Amadeus: "De keuze van Singapore Airlines is een erkenning en waardering van de kernideeën achter Altéa CMS. Die zijn; een zichzelf reeds bewezen, toekomstbestendig platform, dat opgebouwd wordt rondom de wensen van de klant en dat ongeëvenaarde functionaliteit biedt. Het geeft luchtvaartmaatschappijen de ruimte om het systeem zo te configureren dat het aansluit op hun specifieke wensen en het leveren van service. De keuze van Singapore Airlines voor Altéa onderkent onze expertise in het voorzien van luchtvaartmaatschappijen van IT oplossingen van wereldklasse."

Amadeus Altéa CMS is op dit moment het IT platform bij 63 luchtvaartmaatschappijen. Tevens wordt de reserveringsmodule van Amadeus Altéa CMS door 150 luchtvaartmaatschappijen als hun interne sales platform gebruikt.

Amadeus blijft scoren met de verkoop van zijn geautomatiseerde ticket change solution

Hoofddorp - Amadeus heeft een recordafname van Amadeus Ticket Changer (ATC) gerealiseerd. In de afgelopen vijftien maanden hebben 30 luchtvaartmaatschappijen getekend voor het product dat de herboeking van tickets (ticket changing) en heruitgave (re-issue) processen volledig automatiseert. Hierdoor kunnen de extra inkomsten nauwkeuriger berekend en geïnd worden en wordt de productiviteit van de service aan passagiers door de reisagenten vergroot.

Onlangs hebben de volgende luchtvaartmaatschappijen ATC ingezet op hun verkooplocaties: Air Berlin, Conviasa, Iberia, Icelandair, KLM Royal Dutch Airlines en LTU.

Amadeus Ticket Changer automatiseert het tijdrovende en ingewikkelde proces van het omboeken van tickets volledig. Hierdoor kan maar liefst 80% van de tijd die besteedt wordt aan het omboeken van tickets bespaard worden. Het kan gebruikt worden om elk willekeurig soort ticket om te boeken. Het berekent meteen het prijsverschil en alle relevante informatie, in willekeurige valuta. Hierdoor kan de reisagent, zowel efficiënt als veilig, direct een nieuw ticket aanbieden. Door de verwerking van reiskosten, belastingen en boetes in een volledig geautomatiseerd proces op te nemen, zijn luchtvaartmaatschappijen verzekerd van de ontvangst van de correcte extra inkomsten.

In de loop van 2008 zal Amadeus een aantal nieuwe functies, zoals ATC Shopper, toevoegen aan het reeds bestaande product. ATC Shopper zal de klanten tot 200 ticketverandering opties in één keer aanbieden. Bovendien zal ATC geïntroduceerd worden bij reisagenten op negen nieuwe markten, inclusief het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, de Benelux, Scandinavië en Mexico. Dit in navolging van de succesvolle lancering van het product op de Amerikaanse reismarkt. Door gebruik te maken van ATC kunnen reisagenten hun productiviteit verhogen en tegelijkertijd vertrouwen op een correcte afhandeling van dit soms ingewikkelde proces.

CTA is compleet geïntegreerd in het Amadeus Altéa Customer Managment Solution (CMS) systeem en bruikbaar via meerder distributiekanalen inclusief het online kanaal.