Nederlandse Omroep Stichting (NOS)

Persinformatie

EK-site NOS ongekend succes

1,6 miljoen unieke bezoekers

Het EK Voetbal 2008 is voor de NOS met recht een multimediaal succes te noemen. Naast de veelbekeken televisieprogramma's en de veelbeluisterde uitzendingen van NOS Langs de Lijn op Radio 1, heeft de NOS EK-site een groot aantal unieke bezoekers getrokken. Ruim 1,6 miljoen mensen bekeken tezamen ruim 15 miljoen pagina's, goed voor een derde van al het verkeer op de NOS-sites. De livestreams van de wedstrijden werden ruim 4,6 miljoen keer aangeklikt. Er werden in totaal 5,4 miljoen losse items bekeken op de videopagina van de NOS EK-site, dit terwijl er geen doelpunten of samenvattingen van wedstrijden te zien zijn.

Ook voor de Tour de France en Olympische Spelen biedt de NOS unieke sites aan. Op 1 juli gaat de vernieuwde NOS-website van de Tour de France online (www.nos.nl/tour). Het succesvolle concept van vorig jaar (de site won in 2007 de derde prijs tijdens de Media & Entertainment Innovation Awards) is verder uitgebouwd met o.a. een uitgebreide videopagina waar alle hoogtepunten en samenvattingen direct teruggekeken kunnen worden.

Begin augustus gaat de NOS-site van de Olympische Spelen online.

Noot voor de redacties