Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

IDTV ORGANISEERT EERSTE SUCCESVOLLE EDITIE THE FUTURE LEADERS EVENT

Amsterdam, 9 juli 2008- IDTV Events & Concepts heeft in opdracht van Samenleving & Bedrijf en in samenwerking met het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio, het eerste grootschalige The Future Leaders Event georganiseerd.

Op 30 juni kwamen vierhonderd toekomstige leiders tijdens The Future Leaders Event bijeen in de schouwburg van Almere. Zij werden uitgedaagd om hun visies te vormen over de wereld en in het bijzonder over Nederland in het jaar 2020. Het evenement stond volledig in het teken van maatschappelijk verantwoord ondernemen, ofwel Corporate Social Responsibility (CSR). Het spreekt voor zich dat de leiders van de toekomst dit onderwerp niet meer kunnen negeren. Na de opening door burgemeester Annemarie Jorritsma werd er geluisterd naar en gediscussieerd met inspirerende sprekers waaronder Rein Willens, Noreena Hertz, Simon Maxwell, en Martine Visser. Vervolgens werden de vierhonderd 'Future Leaders' verdeeld in veertig groepen van tien personen. De opdracht die iedere groep voor de middag mee kreeg was het schrijven van een artikel, met pakkende kop en aansprekende persfoto, voor Het Financieele Dagblad. Vier thema's waren leidend: globalisering, concurrentiekracht, klimaatverandering en leefbaarheid.

Met de druk van een krappe deadline stegen de deelnemers boven zichzelf uit en kwamen ze met innovatieve en uitdagende toekomstvisies op de proppen. Aan het eind van de middag werden de veertig artikelen als manifest aangeboden aan de hoofdredacteur van het Financieele Dagblad: Ulko Jonker. De zestien meest imponerende, vooruitstrevende artikelen werden op 4 juli gepubliceerd in een speciaal katern van het FD.

The Future Leaders Event heeft plaatsgevonden, maar is nog niet voorbij. De doelstelling van Samenleving & Bedrijf is altijd geweest om de deelnemers aan het denken te zetten én aan het denken te houden. De reacties van verschillende deelnemers maakten dan ook duidelijk dat de aanzet tot het denken over duurzame verandering geen eendagsvlieg was. De komende jaren zal de ware impact van The Future Leaders Event moeten blijken. Zullen de toekomstig leiders hun mooie woorden omzetten in daden?

IDTV
IDTV Events & Concepts is onderdeel van IDTV en ontwikkelt en produceert campagnes waarbij vaak een evenement wordt ingezet als spil van het gehele concept. Kenmerkend aan de producties is de multimediale aanpak.

IDTV is als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij van Nederland toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (geïntegreerde) concepten, op het gebied van televisie, internet, film, evenementen en promotiecampagnes. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en overheid. Door de expertise die IDTV heeft ontwikkeld op het gebied van diverse media schuift IDTV op in de keten van tv-producent naar strategisch communicatiepartner.



Ingezonden persbericht