Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Grote Clubactie en Vacansoleil versterken de onderlinge banden

"We trekken samen op voor alle verenigingen in Nederland"

De samenwerking tussen de Grote Clubactie en Vacansoleil gaat in 2008 het derde jaar in. Beide partijen voelen zich goed bij elkaar: er zijn veel raakvlakken en de wederzijdse waardering is groot. De samenwerking wordt komend jaar dan ook intensiever. In toenemende mate zullen de vakantielocaties van Vacansoleil een rol gaan spelen bij activiteiten die de Grote Clubactie organiseert.

De samenwerking tussen de Grote Clubactie en Vacansoleil vindt zijn oorsprong drie jaar geleden, blikt directeur Bart van der Linden van Vacansoleil terug. "Vanaf eind jaren negentig zijn we bewust bezig geweest om de kracht van ons merk verder uit te bouwen en het een diepere lading te geven. Een grotere sociale en maatschappelijke betrokkenheid hoort daar zeker bij. Zo ontstond de band met de Grote Clubactie: een organisatie die al decennia lang staat voor een grote maatschappelijke betrokkenheid. We voelen ons bij elkaar thuis."

Bron van sociale contacten
Van de opbrengsten van de loterij van de Grote Clubactie vloeit 80% terug in de verenigingskas. Dat spreekt Vacansoleil enorm aan, benadrukt Van der Linden. "In een samenleving die steeds individualistischer wordt, is het verenigingsleven een grote bron van samenhang in de maatschappij. En van sociale contacten. Niet alleen voor de leden zelf, maar bijvoorbeeld ook voor ouders van kinderen die in verenigingsverband actief zijn. Bovendien dragen verenigingen een steentje bij aan een actieve en gezonde levensstijl. Ze verdienen het dan ook om support te krijgen. In dat opzicht is de Grote Clubactie voor verenigingen natuurlijk een fantastische steun in de rug. Want laten we eerlijk zijn: van de contributie alléén kan de gemiddelde vereniging bij lange na niet rondkomen. Dat de Grote Clubactie nadrukkelijk aanwezig is binnen onze doelgroep - gezinnen met jonge kinderen - geeft uiteraard nog een extra dimensie aan onze samenwerking. Samen zijn we in staat om het belang van het verenigingsleven nog beter voor het voetlicht te brengen."

Veel raakvlakken
Ook Silvia van den Heuvel van de Grote Clubactie kijkt met plezier terug op de eerste twee jaar van de samenwerking tussen beide partijen. En ze richt haar blik op de toekomst. "We hebben echt het gevoel dat hier sprake is van een 'perfect match'. Door de samenwerking met Vacansoleil hebben we het prijzenpakket nóg aantrekkelijker kunnen maken met mooie vakanties en reischeques. De Grote Clubactie en Vacansoleil hebben inderdaad veel raakvlakken. Ga maar na: net als bij een vereniging draait het bij vakantie om samenzijn. Vaak ook om actief bezig zijn met elkaar. Dat gegeven sprak ons meteen aan. We zijn dan ook trots dat Vacansoleil al voor het derde jaar onze belangrijkste sponsor is."

Verenigingsdag
Plannen voor een intensievere samenwerking in dit derde jaar van de sponsorovereenkomst zijn er volop. Bart van der Linden: "We willen in toenemende mate samen naar buiten treden. Zo zijn we van plan om de Nederlandse locaties van Vacansoleil een rol te laten spelen in diverse activiteiten van de Grote Clubactie." Van den Heuvel vult aan: "Daarbij zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een feestelijke uitreiking van het eerste lot. Ook hebben we samen het idee voor een landelijke verenigingsdag: een feestelijk evenement boordevol activiteiten waarop verenigingen uit het hele land kennis kunnen maken met elkaar. Waarbij vervolgens voor deelnemers de mogelijkheid bestaat om er een gezellig weekend van te maken met een door Vacansoleil samengesteld campingarrangement. Verder zouden ook diverse sportieve clinics die de Grote Clubactie aanbiedt aan de beste lotenverkopers, in samenwerking met Vacansoleil kunnen worden georganiseerd." Mogelijkheden te over, benadrukt Van der Linden. "De komende periode gaan we bekijken hoe we nóg meer dynamiek kunnen aanbrengen in onze samenwerking. Want dat de rek er nog lang niet uit is, dáár zijn beide partijen het wel over eens! Sterker nog, er bloeit iets op dat steeds mooier wordt."

(fotobijschrift)
Bart van der Linden (Vacansoleil) en Silvia van den Heuvel (Grote Clubactie): "We maken ons samen sterk voor het verenigingsleven."

(quote)
"Van onze samenwerking
worden verenigingen beter"


---- --