( BW)(DATA-ROOM-SERVICES) Data Room Services is één van de 100
meest innovatieve middelgrote ondernemingen in Duitsland; Lothar Späth
reikt Top 100-kwaliteitsmerk uit aan in Frankfurt gevestigd IT-bedrijf

    Redactie Business

    FRANKFURT, Duitsland--(BUSINESS WIRE)--7 juli 2008--Data Room
Services GmbH & Co. KG is één van de 100 meest innovatieve kleine en
middelgrote ondernemingen (KMO's) in Duitsland. Het bedrijf kreeg een
kwaliteitsmerk in the de 16deTop 100 corporate benchmarking-competitie
voor zijn systematische, weldoordachte en geslaagde
innovatiemanagement. Lothar Späth, voormalig deelstaatpremier van
Baden-Württemberg, zal deze prestigieuze prijs op vrijdag 4 juli 2008
uitreiken aan Data Room Services tijdens een officiële ceremonie in
het Meilenwerk-gebouw in Düsseldorf.

    Als begeleider van het KMO-project zal hij de verwezenlijkingen
van Data Room Services in de vijf belangrijkste categorieën van
"Innovatievriendelijke directie", "Klimaat van innovatie",
"Innovatieve processen en organisatie", "Innovatiemarketing" en
"Succesvolle innovaties" erkennen. Het bedrijf haalde zelfs de top
tien in de categorie "Klimaat van innovatie".

    Data Room Services heeft de prijs voornamelijk gewonnen om zijn
bijzonder innovatievriendelijke werkomgeving, die het personeel
aanmoedigt om uiterst ambitieus te zijn wanneer het gaat om het
ontwikkelen van nieuwe producten en processen. Als gevolg daarvan
werden de afgelopen jaren steeds weer innovatieve ideeën en
oplossingen voor problemen geproduceerd. De voortdurende verbetering
van de processen heeft ook de kosten gedrukt. Data Room Services GmbH
& Co. KG levert virtuele data rooms. Eén van zijn producten,
DRSdigital genaamd, is een platform dat het mogelijk maakt grote
documenten of gegevensbestanden in real time via het internet op het
scherm te laten verschijnen. Gesofistikeerde veiligheidsnormen zorgen
ervoor dat de online toegang tot vertrouwelijke documenten absoluut
veilig is. Het enorme succes van Data Room Services in innovatie wordt
weerspiegeld door het feit dat er tijdens een gemiddeld jaar 40
suggesties voor verbetering worden gedaan. 90 procent daarvan wordt
ook effectief gebruikt. Het bedrijf gebruikte vorig jaar innovatieve
procesverbeteringen om zijn algemene kosten met 70 procent te
verminderen, en 75 procent van deze verbeteringen hebben ook
bijgedragen tot het succes van het bedrijf. Het marketingteam is nauw
betrokken bij de innovatieprocessen: de leden ervan besteden 65
procent van hun arbeidstijd aan nieuwe producten.

    Om in aanmerking te komen voor de prijs, moest het bedrijf een
streng proces in twee fasen doorlopen. Het proces werd uitgedacht door
de faculteit Economie en bedrijfsadministratie van de universiteit van
Wenen. Professor Nikolaus Franke beoordeelt de innovatieve
capaciteiten van de deelnemers en selecteert de honderd beste. Daarbij
zaten dit jaar 49 Duitse en 17 internationale marktleiders. De
resultaten in andere categorieën illustreren ook de uitzonderlijke
positie van de top 100-bedrijven, zoals aangetoond door een
benchmarkingenquête uitgevoerd door de universiteit van Wenen. Hieruit
blijkt dat de top 100-bedrijven twee maal zo succesvol zijn op het
stuk van innovatie als andere KMO's in hun groep vakgenoten. De
afgelopen drie jaar hebben zij 67 procent van hun winst gegenereerd
uit innovaties en innovatieve verbeteringen - vergeleken bij 35
procent in de steekproef van bedrijven met vergelijkbare structuur. 58
procent van de top 100-bedrijven verstrekken "intern durfkapitaal",
d.w.z. geld voor werknemers om hun eigen innovatieve ideeën uit te
werken - vergeleken bij slechts 2 procent van de gemiddelde KMO's die
werden ondervraagd. "Ik was zeer onder de indruk van dit cijfer, maar
het verraste me niet. Tenslotte, als je radicaal nieuwe producten wilt
lanceren en er succes wilt mee oogsten, moet je bereid zijn bepaalde
risico's te nemen", aldus Professor Franke. Met zo'n harde
concurrentie is Heinz Soyer nog trotser op zijn plaats in de Top 100.
Directeur Alexandre Grellier bevestigt: "Wij zijn nu één van de 100
meest innovatieve KMO's in Duitsland, voor ons het bewijs dat wij op
de juiste weg zitten".

    Alle 100 bedrijven staan in het boek"Top 100 - de 100 meest
innovatieve bedrijven in de Duitse KMO-sector" dat wordt voorgesteld
door Lothar Späth en op de website www.top100.de. Het Top 100 -project
wordt georganiseerd door compamedia GmbH, Überlingen, Duitsland. In
totaal deden meer dan 342 bedrijven dit jaar mee aan de Top 100
-wedstrijd. De volgende ronde van deze prestigieuze wedstrijd voor
KMO's gaat van start in september 2008.

    Mentor, partners en coördinatie

    De begeleider van het project is Lothar Späth. Partners in het
project zijn: Het Fraunhofer-genootschap ter stimulering van toegepast
onderzoek, het Duitse centrum voor productiviteit en innovatie (RKW),
de Vereniging voor elektrische, elektronische en
informatietechnologieën (VDE) en de Vereniging van Duitse ingenieurs
(VDI). Mediapartner is de krant Süddeutsche Zeitung Het project wordt
gecoördineerd door professor Nikolaus Franke van het Instituut voor
ondernemerschap en innovatie aan de faculteit Economie en
bedrijfsadministratie van de universiteit van Wenen.

    Organisator: compamedia GmbH

    compamedia is gespecialiseerd in het organiseren van
benchmarkingprojecten voor middelgrote Duitse bedrijven en in het
ontwikkelen van netwerken van zulke bedrijven. Het leidt het project
"Top 100 - de 100 meest innovatieve bedrijven in de Duitse KMO-"
project, de benchmarkingprijs voor werkgevers"Top Job - De 100 beste
KMO-werkgevers in Duitsland " en "Ethisch zakendoen - pioniers van
ethisch gedrag".

    Deze tekst is in digitaal formaat verkrijgbaar op
nakoinz@compamedia.de; foto's van de prijsuitreiking zijn vanaf
zaterdag 5 juli beschikbaar in de sectie Press van www.top100.de Uw
contactpersoon kan u foto's van het prijswinnende bedrijf bezorgen.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--AP/lo*

    CONTACT: Data Room Services GmbH & Co. KG
             Meike Mohr
             Tel: +49 (0)69 478 640 280
             Fax: +49 (0)69 478 6401
             E-mail: meike.mohr@dataroomservices.com
             of
             compamedia
             Torben Nakoinz
             Tel.: +49 (0)7551 949 8631
             Fax: +49 (0)7551 949 8639
             Email:nakoinz@compamedia.de
             www.compamedia.de




Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.