Persberichten

Jewels & Watches Fall Fashion Event zondag 6 en maandag 7 juli 2008

Publicatiedatum: 02-07-2008


Jewels & Watches Fall Fashion Event zondag 6 en maandag 7 juli
Zwoel en zomers: 'Join the beach party' in Trade Mart Utrecht

Zondag 6 en maandag 7 juli a.s. staat Jewels & Watches, het juwelierscentrum in Trade Mart Utrecht, helemaal in het teken van zon, zee en strand. In deze zomerse setting vindt de eerste editie van het Jewels & Watches Fall Fashion Event plaats, een van de vier eigen events die Jewels & Watches vanaf 2008 jaarlijks organiseert. Tijdens het Fall Fashion Event tonen exposanten van hét juwelierscentrum van Nederland de nieuwste trends en collecties op het gebied van juwelen en gouden en zilveren sieraden. Ook vinden meerdere productlanceringen plaats, waaronder nieuwe collecties van o.a. Fossil Europe B.V. (DNKY), EganaGoldpfeil (EDC by Esprit) en Beach Time International (REPLAY). Om het zomerse gevoel dat zoveel moois en nieuws hoort te onderstrepen, is het thema dit jaar 'Join the Beach Party'. Geheel in stijl wordt de nieuwe Plaza op verdieping 1 omgetoverd tot een zomers decor, met o.a. houten strandtenten, een Beach Bar en de nodige tropische begroeiing. Uiteraard mogen ook een zomerse BBQ en Beach Party tijdens dit event niet ontbreken, deze vindt plaats op zondagavond 6 juli, vanaf 16.00.


Zomerse trends en collecties
Bezoekers van het Jewels & Watches Fall Fashion Event krijgen een goed overzicht van de laatste trends, absolute hebbedingen en nieuwe collecties op het gebied van juwelen en gouden en zilveren sieraden. Ook kunnen juweliers tijdens het Fall Fashion Event met eigen ogen zien wat het resultaat is van de grondige verbouwing die Jewels & Watches eind 2007 onderging. De inrichting en uitstraling van de eerste verdieping van Trade Mart Utrecht werden hierbij flink onder handen genomen, wat resulteerde in een compleet nieuwe look. Het nieuwe Jewels & Watches is trendy, luxe en gastvrij en sluit perfect aan bij het exclusieve en onderscheidende aanbod van zijn exposanten. Met de vier nieuwe jaarlijkse events, waarbij het Fall Fashion Event derde op rij is, sluit het juwelierscentrum vanaf 2008 ook goed aan op de inkoopbehoefte uit de markt. Helemaal nieuw is Diamond District, die vanaf juni 2008 exposant is op Jewels & Watches.

Lanceringen en activiteiten in de Plaza
Onderdeel van de nieuwe inrichting en look van Jewels & Watches is de Plaza, een gastvrije en centrale open ruimte waar men kan relaxen en exposanten verschillende activiteiten organiseren. Tijdens het Fall Fashion Event lanceren verschillende vaste exposanten hier hun nieuwe collecties. Zo lanceert EganaGoldpfeil hun nieuwe collectie van EDC by Esprit, Beach Time International hun nieuwe collectie REPLAY en Fossil Europe B.V. hun nieuwe collectie DNKY. Tijdens het Fall Fashion Event krijgt de Plaza een echte beachlook. Zondag vindt hier aan het einde van de dag voor bezoekers en exposanten een zomerse BBQ en Beach Party plaats vanaf 16.00 uur.

Gloednieuwe DNKY sieradencollectie
Tijdens het Fall Fashion Event lanceert Fossil Europe BV - Benelux in navolging op de horlogecollectie, nu ook een bijpassende trendy DKNY sieradencollectie. Deze collectie, bestaande uit bestaande uit ringen, armbanden, kettingen en oorbellen, is zowel verkrijgbaar in Nederland als België en is geïnspireerd op het altijd bruisende New York City. De stijlvolle eigentijdse collectie is sexy en eclectisch. Zes thema's weerspiegelen de straten van New York, waarbij gebruik wordt gemaakt van de tinten zilver, goud, zwart en bruin, gemixt met steentjes, cirkels en natuurlijk het DKNY logo. De designs en kleuren van de nieuwe DKNY collectie zijn geïnspireerd op de horloges van DKNY, waardoor ze goed combineren.

REPLAY lanceert sieraden en horloges
Tijdens het Fall Fashion Event lanceert Beach Time International dé REPLAY horloge- en sieradencollectie van het wereldwijd bekende fashionmerk REPLAY. De horlogecollectie van REPLAY kenmerkt zich door het opvallende en gedurfde design, met veel oog voor details. Enerzijds is er een duidelijke link naar de meer traditionele uurwerken, door b.v. het gebruik van geborsteld staal, bewerkte wijzerplaten en "oud" Italiaanse leer. Anderzijds kiest REPLAY voor een heel eigen koers, o.a. door het gebruik van nieuwe materialen als veren, been, hout en zelfs touw. Deze materialen zijn op hun beurt weer terug te vinden bij andere REPLAY accessoires als hun tassen en schoenen. Ook de ontwerpen zijn vernieuwend en geïnspireerd op de jaren '30 en '50. De horlogecollectie bestaat uit uurwerken voor mannen, vrouwen en "extra grote" versies. De sieradencollectie is ontworpen om, net als REPLAY bij de kleding doet, de fashionwereld op zijn kop te zetten. Met deze collectie worden dan ook alle trends en fashioncodes aan de laars gelapt, waardoor de sterke REPLAY identiteit helemaal tot zijn recht komt. Er is gebruik gemaakt van nieuwe materialen als veren, been, hout en zelfs touw, die ook weer terug te vinden zijn in de andere REPLAY accessoires, denkend aan de tassen en schoenen. Deze productlijnen kunnen dan ook goed worden gematched voor een complete up-to-date REPLAY look. De horloge- en sieradencollectie van REPLAY is vanaf deze zomer verkrijgbaar bij winkels, juweliers en luxe bijouteriezaken in Nederland.

Lancering EDC by Esprit
EganaGoldpfeil lanceert tijdens het Fall Fashion Event de jewellery collectie 'EDC by Esprit', dat in 2007 een op zich staand merk werd. Het label 'EDC by Esprit' bestaat officieel sinds 1998 en werd indertijd geïntroduceerd door Esprit, om jonge, modebewuste consumenten aan zich te binden. Inmiddels levert 'EDC by Esprit' met verschillende collecties per jaar authentieke interpretaties van de laatste trends uit de muziekwereld van "hot city's" als Londen, New York en Tokio. Wegens succes werd het label afgelopen jaar een op zich staand merk. Voor EganaGoldpfeil is 'EDC by Esprit' een van de kernelementen van hun toekomstgerichte strategie.

Ebbenhout collier
Jeh Collection introduceert tijdens het Fall Fashion Event een ebbenhout collier. Het ebbenhout collier en de serie met losse sluitingen is ontworpen en vervaardigd door de Duitse edelsmid Gerald Heinrich, die sinds 2002 met dit materiaal werkt. Dit ebbenhout is afkomstig uit Madagaskar en heeft drie maanden gedroogd in speciale droogkamers. Na deze periode is het hout goed uitgewerkt en kan het hoogwaardige materiaal verwerkt worden tot bijzondere creaties, met gebruik van o.a. 18k goud, diamant en edelstenen.

Jewels & Watches: een eigen merk
Sinds 1 januari 2008 is Jewels & Watches een eigen merk binnen Trade Mart Utrecht. Het toonaangevende inkoop- en oriëntatiecentrum voor de sieraden- en horlogebranche heeft dan ook zijn eigen huisstijl, website en events. Jewels & Watches staat voor inspiratie, gastvrijheid en bovenal voor veel aandacht voor merken en trends. Jaarlijks staan er vier evenementen op het programma die de trends en noviteiten van het aankomende seizoen laten zien. Dat gebeurt telkens weer op een andere, verrassende wijze, waarbij verbanden worden gelegd met het totale modebeeld. Spring Fashion, Spring Classic, Fall Fashion en Fall Classic zijn stuk voor stuk events met een eigen gezicht, sfeer en uitstraling.

Gastvrij onthaal
In totaal telt het juwelierscentrum momenteel ruim 40 vaste toonaangevende deelnemers met gerenommeerde merken. Bezoekers kunnen vanaf 2008 rekenen op extra gastvrijheid. Was het juwelierscentrum voorheen slechts één keer per maand geopend en tijdens de Voor- en Najaarsbeurs, nu kunnen juweliers er naast iedere eerste maandag ook tijdens vier eigen Jewels & Watches Events terecht. De stijlvolle nieuwe lounge zorgt daarbij samen met het vernieuwde bargedeelte voor een gastvrij onthaal. Nieuw is ook de Plaza, waar tijdens het Fall Fashion Event bijzondere collecties en presentaties te zien zijn. Tijdens het Fall Classic Event zal deze ruimte ingevuld worden door gastexposanten.

Deelnemers
De volgende bedrijven zijn vertegenwoordig op het Jewels & Watches Fall Fashion Event: ADM, Alfex Nederland, Alliance Ringen, Alosi, Beach Time, Bunel v.o.f., C.Bos&Zoon, Celebration Nomination, Cookson Drijfhout b.v., De koning van Buul, Diamond District (NIEUW op standnr. D421 vanaf juni 2008), d-sign Denemarken, EganaGoldpfeil, Festina-Lotus, Fossil, Friederichs, H&V Time Design B.V., Han Vos, HB Watch Company, HV Trends, IBB, Jéh Collection, L. Kasius Sieraden, La Niki, Layzeedays, Lückerath, Pas Diamonds b.v., PDA groep, Polidor b.v., Pure Jewel, Roelof Dielen, Ron Offenbach b.v., S.Weisz Uurwerk, Shalom Serri b.v., SVU Groep, Swatch Group, Time Traders, Treseco, Valibo Invest, Vroemen Trading, Wilhelm & Kling b.v.

Praktisch
Het tweedaagse Jewels & Watches Fall Fashion Event vindt plaats op zondag 6 en maandag 7 juli op de eerste etage van Trade Mart Utrecht. Zondag en maandag is het Fall Fashion Event van 10.00 tot 18.00 uur geopend. Aansluitend op zondag vindt er in de Plaza een zomerse BBQ en Beach Party plaats vanaf 16.00 uur. Meer informatie is te vinden op www.jewelsandwatches.org.

Gratis toegang
Niet jaarkaarthouders krijgen op vertoon van hun uitnodigingskaart gratis toegang voor twee personen. Na afloop kunnen zij tegen inlevering van hun badge extra voordelig een jaarkaart kopen. Een jaarkaart kost ¤ 15,- (i.p.v ¤ 20,-. Deze actie is alleen geldig tijdens het Fall Fashion Event.

Data Jewels & Watches Events resterend gedeelte 2008
Fall Classic Event 31 augustus, 1 en 2 september

Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2008 hebben ruim vijfhonderd exposanten hier een permanente showroom en jaarlijks bezoeken 90.000 inkopers Trade Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot educatief speelgoed. Trade Mart Utrecht bestaat uit zeven verdiepingen. Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks een Nieuwjaarsbeurs, vier Jewels & Watches Events, Voor- en Najaarsbeurs en Sla uw Slag (uitverkoopbeurs). Zie ook www.trademart.nl

----------------------------------------------------------- EINDE PERSBERICHT ------------------------------------------------------------------