Ingezonden persbericht


De SIMS(TM) en H&M(TM) kondigen aann dat De Sims(TM) 2 H&M Fashion runway-outfit NU WERELDDWIJD VERKRIJGBAAR is IN H&m-WINKELS

Modieuze outfit ontworpen door spelers van De Sims 2 is wereldwijd verkrijgbaar in bijna 1000 H&M-winkels

Schiphol-Rijk, 3 juli 2008 - De Sims(TM), een labell van Electronic Arts, Inc. (NASDAQ: ERTS) en modeketen H&M(TM) kondigen vandaag aan dat een outfit die werd ontworpen door een speler van De Sims(TM) 2, verkocht zal worden in winkels van H&M. Het kledingstuk komt wereldwijd in bijna 1000 H&M-vestigingen te hangen en is buiten de Verenigde Staten en Canada verkrijgbaar vanaf 6 juli.

De winnende modecreatie die is ontworpen in het spel De Sims 2, werd in een online modeshow gepresenteerd, waarna het kledingstuk in productie werd genomen. Binnenkort is het verkrijgbaar in bijna 1000 H&M-vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong en China.

H&M heeft het winnende kledingstuk uitgekozen dat dankzij de unieke samenwerking tussen H&M en EA tot stand is gekomen. EA gaf fans van De Sims, ontwerpers en modefanaten de kans om zelf actief deel uit te maken van De Sims 2 H&M Fashion Runway. Alle spelers van De Sims(TM) 2 konden aan deze ontwerpwedstrijd meedoen door een kledingstuk te ontwerpen, gebaseerd op de stijl van de H&M. Iedereen kon zijn of haar creatie uploaden naar TheSims2.com Exchange. De virtuele modeshow op Yahoo!, bestaande uit de ontwerpen van de finalisten, bracht de virtuele en de modewereld op een unieke manier samen. De kledingcreaties van ruim 1.000 modeontwerpers in de dop en Sims-fans werden beoordeeld door ruim 100.000 mensen en werden 500 miljoen keer bekeken tijdens de zes modeshows op Yahoo die wekelijks werden gehouden.

'Wij van De Sims(TM) vinden het geweldiig dat een outfit ontworpen door een Sims-speler straks overal ter wereld in de winkels van H&M hangt,' zegt Nancy Smith, President of The Sims Label. 'Dit is het bewijs van de creatieve aard van onze spelers en het grote community-gevoel dat heerst onder alle Sims-fans, wat zich ook uitte in het grote aantal mensen dat de online modeshows heeft bekeken. We willen alle spelers van De Sims(TM) beedanken, en natuurlijk ook H&M en Yahoo! voor hun medewerking aan deze leuke en modebewuste creatieve uitlaatklep.'

In de H&M-winkels herken je het winnende ontwerp aan het speciale De Sims 2-label en merkje.

'H&M en De Sims(TM) passen perfect bij elkaar omdat creatiiviteit voor beide bedrijven ontzettend belangrijk is,' zegt Jörgen Andersson, H&M Global Marketing Director. 'We moedigen spelers van de De Sims(TM) aan om zelf eens in dee huid van een H&M-ontwerper te kruipen. Hierdoor raakten ze nog meer betrokken met ons merk. We waren erg onder de indruk van het verrassend hoge aantal en de goede kwaliteit van de ingestuurde ontwerpen.'

'Betere partners dan H&M en Yahoo! kan De Sims(TM) zich niet wensen,' zegt Steve Seabolt, Vice President of Global Brand Development for The Sims. 'Het zijn allebei merken met wereldwijd veel aanzien en met een trouwe en nog steeds groeiende schare Sims-fans brengt deze samenwerking de creativiteit waar onze spelers zo dol op zijn, tot nieuwe hoogtes.'

Ga shoppen voor jezelf en voor je Sims met het uitbreidingspakket De Sims(TM) 2 H&M(TM) Fashion Accessoires. In dit nieuwste Accessoires-pakket voor De Sims(TM) 2 kunnen je Sims kiezen uit eigentijdse modecreaties, gebaseerd op echte H&M-ontwerpen. Ook kun je de gloednieuwe winkelvoorwerpen gebruiken om een eigen H&M-winkel te ontwerpen en te bouwen.

Over H&M
H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) werd in 1947 opgericht in Zweden. Het bedrijf heeft zich tot doel gesteld mode en kwaliteit aan te bieden tegen een betaalbare prijs. H&M staat genoteerd aan de beurs van Stockholm. Op dit moment zijn er ongeveer 1.500 H&M-winkels in 28 landen. H&M heeft meer dan 68.000 werknemers en boekte in 2006 een omzet van 8,5 miljard euro. H&M biedt een brede productlijn aan, verdeeld in verschillende concepten voor vrouwen, mannen, tieners, kinderen en cosmetica. De kledingcollecties van het bedrijf worden samengesteld door eigen ontwerpers, patroontekenaars en inkopers. Bezoek voor meer informatie www.hm.com

Over De Sims
De Sims(TM)- franchise heeft sinds de release in ffebruari 2007 meer dan 100 miljoen exemplaren verkocht. Het spel is in 22 talen vertaald en is in 60 landen verkrijgbaar. The Sims(TM) werd binnen de kortste keren over de hele wereld populair en zelfs een cultureel fenomeen. Voor het laatste nieuws over De Sims(TM) en voor de hipste modeontwerpen van coommunity-leden voor De Sims(TM) 2 ga je naar www.desims2.nl. of www.desims2.be Voor het laatste nieuws en meer informatie over de De Sims(TM) 3 ga je naar www.thesims3.com.

Over Electronic Arts
Het hoofdkantoor van Electronic Arts (EA) bevindt zich in Redwood City, Californië. EA is wereldleider op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het bedrijf werd opgericht in 1982 en ontwikkelt, distribueert en geeft wereldwijd software uit voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EEA(TM), EA SPORTS BIG(TM) en POGO(TM). In het fiscale jale jaar 2008 boekte EA een omzet van 3,67 miljard dollar en bracht het 27 titels uit waarvan meer dan een miljoen exemplaren werden verkocht. EA's homepage en online gamesite vind je op www.electronicarts.nl. Meer informatie over de producten van EA en volledige teksten van persberichten vind je op http://info.ea.com.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS Freestyle, POGO, De Sims, SimCity, The Sims Carnival, SimCity 2000 en SimCity 3000 zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. H&M (woordmerk) (TM) is een handelsmerk van H & M Hennes & Mauritz AB. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de betreffende eigenaren.