Persbericht

7 juli, 2008

V&D kiest hybris voor multi-channel aanpak
Software-oplossing zorgt voor uitgebreide online productdatabase

V&D heeft gekozen voor de E-Commerce- en PIM-oplossing van hybris voor de optimalisatie van de website. V&D start met het plaatsen van 5.000 producten op de website voor de verkoop. Dit aantal zal uiteindelijk uitgroeien naar tienduizenden producten. V&D heeft 61 vestigingen en is met ruim 11.000 medewerkers de grootste warenhuisorganisatie in Nederland.

V&D heeft, samen met ontwikkelingspartner Strawberries, hybris geselecteerd als beste leverancier. De implementatie is momenteel in volle gang en wordt eind augustus 2008 afgerond. V&D wordt met de nieuwe software-oplossing een echte multi-channel organisatie. Groot voordeel van de implementatie is dat er eenvoudig meer producten online kunnen worden geplaatst met behulp van de PIM-oplossing. Daarnaast worden online folders gemaakt en kunnen rapportages eenvoudig worden gekoppeld aan de site.

Roland Tabor, Strategic & Business Development manager bij V&D: "We zijn heel blij met de ondersteuning van hybris. Voor hybris is V&D het eerste project van deze omvang dat ze in Nederland draaien. Voor V&D is hybris een juiste strategische keuze. We hebben grote ambities op het gebied van e-commerce en zijn ervan overtuigd dat hybris ons hierin goed zal ondersteunen."

"We zijn erg blij dat we deze implementatie voor V&D mogen doen", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager hybris Benelux. "Met onze multi- channel E-Commerce- en PIM-oplossing bieden we V&D een goede ondersteuning in het online creëren van het assortiment en houden we daarnaast de website constant up-to-date."