Time : 10:11:24
Date : 24 June 2008
Sender Name: Palm Breweries NV

PALM pakt deze zomer uit met grootschalige campagne: "Ben jij al inge-PALM-d ?"

PALM, dat onlangs officieel erkend is als Vlaams Streekproduct, wil haar bier, dat model staat voor de unieke bierstijl: de 'speciale Belge' of 'amber', versterkt onder de aandacht brengen. In België is PALM veruit marktleider in dit segment maar de Steenhuffelse brouwer wil met specifieke acties op verschillende fronten nieuwe consumenten rekruteren! Met de zomer voor de deur gaat PALM naar de consument toe. De brouwerij wil met haar plan vooral nieuwe consumenten werven door hen met PALM in contact te brengen en hen vertrouwd maken met de voordelen van haar speciaal bier.

Een nieuw fles
Een nieuwe, hedendaagse 25cl fles zonder waarborg staat vanaf nu in de winkelrekken. De fles met lange hals en met reliëfletters (zonder buik- of rugetiket) is verjongend, tastbaar en ligt gemakkelijk in de hand. Doordat de flesjes per 6 in stapelbare 'koelkastdoosjes' zijn verpakt en er geen statiegeld op afgerekend wordt, is dit de ideale verpakkingsmaat om consumenten over de streep te trekken en hen het te laten proberen. Deze fles speelt dan ook de hoofdrol in de zomercampagne: "ben jij al inge-PALM-d?" PALM trekt in juli en augustus doorheen héél Vlaanderen en heeft als objectief 500.000 consumentencontacten te gaan leggen. De nieuwe fles zal, samen met voordeelcoupons, op brede schaal verdeeld worden. Een geïntegreerde mediacampagne en wedstrijd versterken het geheel.

(H)echte beleving op evenementen...
Tal van zomerevenementen zullen ook dit jaar door PALM ondersteund worden. De spraakmakers zijn:
Vanaf 7 juli tot en met 18 augustus nemen maar liefst 13 steden in Vlaanderen deel aan het PALM-Zomerfestival Vlaanderen 2008. Alles goed voor meer dan 105 concerten gratis ambiance en plezier. Dit jaar is PALM toegetreden als partner van VLAANDEREN FEEST. Vijf grote concerten laten Vlaanderen via het format 'Zo is er maar één' genieten van Vlaams muzikaal talent. Daarbovenop wordt Vlaanderen, de hele zomer lang, door VRT doorkruist met het programma 1000 Zonnen. Fietsen, wandelen én PALM leren kennen....
Het PALM zomer evenementenseizoen sluit men op zondag 14 september op eigen bodem af met de organisatie van het wereldkampioenschap Barbecue en Opendeur.

Contact:
PALM BREWERIES NV
PeteR BUELENS
Public Relations Manager
Steenhuffeldorp 3
1840 Steenhuffel
Telefoon 052.31.74.67
peter.buelens@palmbreweries.com

Over PALM Breweries: Belgian ª Unique ª Independent

De Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep, PALM Breweries, heeft een gezamenlijke productiecapaciteit van 1 Mio HL en een geconsolideerde omzet van 60 Mio euro.

PALM Breweries bekleedt een unieke positie in het bierlandschap daar zij de enige brouwerijgroep ter wereld is die Belgische authentieke bieren brouwt volgens de 4 aloude gistingswijzen: Hoge - gemengde - spontane - lage gisting en dit in 3
gespecialiseerde historische sites in België:
Site Brouwerij PALM te Steenhuffel: 90% hoge gisting / 10% lage gisting
Site Brouwerij RODENBACH te Roeselare: 100% gemengde gisting

Site Brouwerij BOON te Lembeek (50 / 50 JV): 100% spontane gisting

Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (PALM, Dobbel PALM, PALM Royale en PALM Green) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het segment van de degustatiebieren met BRUGGE Tripel, BRUGGE Blond en de abdijbieren van STEENBRUGGE (Wit - Dubbel Bruin - Blond en Tripel). Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze in 1998 de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar "Vlaamse Rood Bruine" bieren van gemengde gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru) en haar unieke foederzalen, waar de bieren gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten.
De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank BOON beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.

Tot voor kort heeft PALM Breweries haar export volledig gefocust op Nederland waar PALM en PALM Royale met 50 Mio consumpties per jaar ruim het meest verkochte speciaal bier zijn. Met een eigen verkooporganisatie van 18 mensen in Nederland wordt voortaan Nederland, naast België, als thuismarkt beschouwd. Export buiten BENELUX is de nieuwe groeirichting van PALM Breweries met de ambitie om 25% van het volume te halen uit export in 2015. Recent werd een distributieovereenkomst afgesloten in de UK met COORS, in Italië met PERONI / SABMiller en in de US met LATIS. Het rijke portfolio van PALM Breweries, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.

PALM Breweries werd op 8 november 2007 door 'Het Instituut voor het Familiebedrijf' bekroond als 'professioneel geleid familiebedrijf'. Het is de missie van PALM Breweries om haar passie voor authentieke Belgische rasbieren verder te ontwikkelen en deze te delen met de consument die wil ontdekken en beleven. Met een grote passie voor echtheid en traditie wil PALM Breweries verder bouwen aan rasbieren die een unieke historische basis hebben en waarbij het brouwersambacht nadrukkelijk in ere gehouden wordt.

URL: http://www.palmbreweries.com http://www.palm.be
Picture: (None)
Attachments: palmbreweries_20080624_100418_30_Att_2.pdf

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR