Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Fotoalbum Webprint opnieuw uitgeroepen tot Beste Koop Consumentenbond

Oldenzaal, 7 juli 2008 --- De Consumentenbond heeft in zijn test fotoalbums afdrukken via internet het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop 2008. Webprint mag dit keurmerk gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt. Het is voor het tweede achtereenvolgende jaar dat het album van Webprint wordt uitgeroepen tot Beste Koop.

De Consumentenbond geldt als autoriteit op het gebied van onafhankelijke en deskundige productvergelijkingen. In de test fotoalbums afdrukken via internet bestelde een driekoppig panel, geoefend in het samenstellen van fotoalbums, per aanbieder drie albums van circa veertig pagina s op verschillende momenten. Vergelijkbare fotoalbums van vijftien verschillende aanbieders werden vergeleken op prijs en kwaliteit. Webprint mag het aansprekende keurmerk Beste Koop een jaar lang gebruiken voor het betreffende album.

Prima prijs-kwaliteit

Webprint haalde een score van 64 uit 100. Met name de afdrukkwaliteit van de foto s (goed / zeer goed) en de kwaliteit van het album (zeer goed) werden door de Consumentenbond op waarde geschat. Deze kwaliteit in combinatie met het gebruiksgemak (een album is bij Webprint volledig online te bestellen) en de laagste prijs (22,60 euro) deden Webprint er positief uitspringen. Ter illustratie, de prijs van het album van Webprint ligt gemiddeld 40 procent lager dan die van vergelijkbare albums van de concurrenten. Het goedkoopste album na dat van Webprint kost 30 euro.

Dit is een aansprekend resultaat en een objectief bewijs dat wij, als relatieve nieuwkomer op de markt van fotoproducten, uitstekende kwaliteit leveren tegen de laagste prijs , vertelt een trotse Ton Marsman, directeur van Webprint. Marsman benadrukt dat Webprint dit keurmerk niet alleen als erkenning gebruikt, maar vooral als stimulans om verder te gaan op de ingeslagen weg: Wij hebben, nadat wij uitgeroepen zijn tot Beste Koop, de kwaliteit van het album nog verder verbeterd. De kaft van het album is nu namelijk, net als bij ons album Pure, naar eigen smaak aan te passen met tekst en foto s. En dat zonder dat we de prijs verhoogd hebben.

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto s af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van webprint zelf producten maken aan de hand van digitale foto s en tekst zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes en muurdecoraties. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. In 2007 was de Hengelose organisatie winnaar van het Rising Star event in Twente. De Rising Star is onderdeel van de Fast 50, een verkiezing van Deloitte waarbij jonge ondernemingen beoordeeld worden op hun groeimogelijkheden en de wijze waarop zij dit proberen te realiseren.