Ingezonden persbericht


Persbericht

AkzoNobel nieuw gezicht met Capital ID

Zwolle, 9 juli 2008 Capital ID, specialist in marketing operations management (MOM), ondersteunt AkzoNobel bij het uitrollen van een compleet nieuwe huisstijl. ID Manager, het marketing operations management platform van Capital ID, maakt het voor alle AkzoNobel werknemers wereldwijd mogelijk de correcte huisstijl toe te passen.

AkzoNobel is het grootste coatingsbedrijf ter wereld en een belangrijke producent van specialistische chemicaliën. Het bedrijf is met een nieuwe strategie een andere weg ingeslagen. Met behulp van Capital ID s ID manager heeft deze nieuwe strategie een gezicht gekregen in de vorm van het uitrollen van een compleet nieuwe huisstijl: een nieuw logo, nieuwe huisstijlelementen, een nieuwe kleur en andere lettertypes.

Het merk en de merknaam staan bij AkzoNobel hoog in het vaandel, daarom heeft Capital ID een Brand Center tool gebouwd om ervoor te zorgen dat medewerkers het AkzoNobel merk correct en consistent gebruiken. ID manager zorgt aan de ene kant voor een brand manual met onder andere de richtlijnen. Aan de andere kant kan iedereen gebruik maken van bronnen zoals een beeldbank en een hulpmiddel voor drukwerk, om eigen briefhoofden en visitekaartjes te creëren. De beeldbank bestaat uit een corporate deel en een imagebank voor de diverse afdelingen.

Op dit moment is Capital ID bezig met een uitbreiding van de bestelfunctionaliteit en alle formats voor briefpapier, wat ook bijvoorbeeld in Amerika gebruikt kan worden. Ook de promotional shop, waar onder andere premiums besteld kunnen worden, wordt uitgewerkt. Hierbij zal tevens een koppeling gemaakt worden met het financiële systeem.

Paul Feijth, senior business consultant bij Capital ID: Bij ID manager hoeft een bedrijf in principe geen keuze te maken uit losse componenten, al is dat uiteraard wel mogelijk. Bij AkzoNobel kon onze totaaloplossing uitstekend geïmplementeerd worden, alles sluit perfect op elkaar aan. Als specialist op het gebied van marketing operations management hadden wij de juiste referenties om in zee te gaan met AkzoNobel. De samenwerking verloopt zeer goed, wat is gebleken bij de oplevering. Het was kort dag maar we hebben het gered! In de toekomst zullen wij ook de nieuwsbrieven, advertenties, magazines, brochures en dergelijke onder de loep nemen, en breidt onze dienstverlening zich nog verder uit!

Capital ID BV Assiesplein 1- 8011 XD Zwolle

Tel: 038-4229999 e-mail: info@capitalid.nl internet: www.capitalid.nl

Over Capital ID
Capital ID richt zich op het automatiseren van marketingcommunicatie. Met de eigen ontwikkelde software genaamd ID manager is Capital ID marktleider in Nederland op het gebied van marketing operations management (MOM) en digital asset management (DAM). Daarnaast biedt het bedrijf diensten op het gebied van e-commerce en online marketing. Tot het klantenbestand van Capital ID behoren onder andere Randstad Holding, Starbucks, ABN Amro, Rabobank, USG People, Vedior, SNS Bank en BCC. Capital ID wordt geleid door Luke McKeever (CEO), Dennis Steen (CMO) en Andréy Prins (CTO). Het bedrijf is gevestigd in Zwolle en heeft twee werkmaatschappijen: ID manager en ID interactive. Voor meer informatie zie www.capitalid.nl.


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR Marleen Lassche tel: 055 3663034 e-mail: marleen@influx-pr.com

Of Capital ID Dennis Steen tel: 06 51420626 e-mail: d.steen@capitalid.nl