Cap Gemini Nederland

NIEUWSBERICHT

Utrecht, 10 juli 2008

Capgemini Consulting ontvangt wederom het VNG-keurmerk voor
benchmark facilitaire kengetallen

Dit jaar ontving Capgemini Consulting voor het tweede achtereenvolgende jaar het VNG-keurmerk
voor haar benchmark `Facilitaire Kengetallen gemeenten'. De VNG (Vereniging van Nederlandse
Gemeenten) heeft aangegeven benchmarking een effectief instrument te vinden om de kwaliteit van
gemeentelijke dienstverlening te verbeteren.

Ralph Pans, directieraadvoorzitter van de VNG, reikte onlangs de benchmark uit. Dit jaar werden 31
benchmarks getoetst aan de vijftien kwaliteitscriteria. Aan 19 onderzoeken werd het keurmerk
verleend. Het onderzoek "Facilitaire Kengetallen gemeenten" is het enige benchmarkonderzoek op
facilitair gebied dat het keurmerk mag dragen. Tijdens een feestelijke bijeenkomst werd het keurmerk
uitgereikt aan het projectteam, bestaande uit Gerben van Dienst, Remko Oosterwijk en Froukje
Terpstra.

Ontwikkeling van de benchmark
De kwaliteit van het onderzoek wordt jaarlijks getoetst en een verdere ontwikkeling van het
onderzoek is continu aan de orde. In samenwerking met een adviescommissie (bestaande uit
deelnemers van het onderzoek) is dit jaar besloten naast facilitaire kosten ook de kwaliteit van
facilitaire activiteiten te meten, met als doel een verband tussen kosten en kwaliteit in beeld te
brengen.

Dit jaar zal Capgemini Consulting het onderzoek voor de elfde maal uitbrengen. De uitgave helpt
gemeenten te sturen op hun facilitaire kosten. Inmiddels is het onderzoek in volle gang.

Meer over de keurmerkverlening is te vinden op: http://www.vng.nl/smartsite.dws?id=49256

EINDE NIEUWSBERICHT

NIEUWSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van
zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van
consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de
klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business
Experience - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien
wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste
resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren.
Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 83.000 medewerkers in
dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is
beschikbaar op www.nl.capgemini.com.