Ernst & Young zet olympische coach op het podium

03/07/2008 09:03

Ernst & Young

ROTTERDAM, 3 juli 2008 - Ernst & Young gaat gedurende de Olympische Spelen op zoek naar de beste Nederlandse olympische coach in Beijing. Het Nederlandse publiek kan per 14 juli stemmen op hun favoriete olympische coach. De winnaar wordt na de Spelen gehuldigd in de Ridderzaal en ontvangt ook een mooie geldprijs passend bij respectievelijk brons, zilver en goud. Het programma wordt in samenspraak met NOC-NSF opgezet. Het accountants- en advieskantoor vindt dat de rol van coach meer in de schijnwerpers gezet moet worden. Als Partner in Sport van NOC-NSF zet de firma zich daar voor in.

Naast de verkiezing via de website plaatst Ernst & Young, samen met NOC-NSF, winnende coaches in de spotlights door ze in Beijing op het podium in het Holland Heineken House te eren net zoals dat met sporters gebeurt. Bovendien komt in het Holland Heineken House een "Wall of Fame" waar alle coaches een prominente plaats krijgen. Ten slotte zal een campagne via radio en kranten de olympische coaches voorstellen aan het Nederlandse publiek.

"Wij zijn al jaren Partner in Sport van NOC-NSF. Voor ons is het de eerste keer dat we met het olympisch sponsorship zo duidelijk naar buiten treden', zegt Rob Meijers, directeur Marketing en Communicatie van Ernst & Young. "De boodschap is: coachen is het omzetten van potentieel in resultaat. Dat is ook de overeenkomst met waar wij als Ernst & Young voor staan. Wij hebben de kennis en kunde om onze klanten het maximale te laten bereiken en we creëren daarvoor alle voorwaarden. Dat doen coaches ook."

Vanaf 14 juli kan het publiek stemmen via: www.ey.nl/olympischecoach. De winnaar wordt gehuldigd op woensdag 27 augustus.





http://www.ey.nl