Gemeente Anna Paulowna


Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling: de afhandeling

Hoe werkt de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling? Vierde en laatste deel van een een reeks artikelen over het werk van de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling.

De afhandeling

In de drie voorgaande stappen is de klacht ontvangen en bevestigd, ze is in behandeling genomen en daarna vond de hoorzitting plaats.

Conclusie

De leden van de Klachtencommissie zijn tot een conclusie gekomen. Deze wordt schriftelijk vastgelegd door een onafhankelijk secretariaat van de Klachtencommissie. In een brief wordt aan de WoonCompagnie een bindend advies gegeven over klachten die over de woonruimteverdeling gaan en een aanbeveling als de kwestie een urgentieverklaring betreft.

Procedure mag niet langer duren dan acht weken
De gemeente waarin de woningzoekende woont en de indiener van de klacht ontvangen een kopie van de brief.
De gehele procedure - van indienen van een klacht tot en met het afgeven van een bindend advies - mag niet langer duren dan acht weken!

Over de commissie

De Klachtencommissie Woonruimteverdeling is al vanaf 2001 actief en heeft per jaar nooit meer dan vijf klachten in behandeling genomen. Dit goede resultaat geeft ondermeer aan dat de WoonCompagnie volgens de regels werkt naar tevredenheid van veel woningzoekenden. Het kan ook zijn dat het bestaan van de Klachtencommissie Woonruimteverdeling bij velen onbekend is.

Met een viertal informatieve artikelen heeft de commissie de woningzoekende op de hoogte willen stellen van het werk van de Klachtencommissie Woonruimteverdeling, een onafhankelijke commissie die op verzoek van de gemeente de WoonCompagnie objectief adviseert.

Contactadres: Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling, Postbus 49, 1740 AA Schagen

---

Lees ook de voorgaande afleveringen ...

Regionale Klachtencommissie woonruimteverdeling